Á l t a l á n o s s á g o k
Diablo II mind a négy helyszíne egyedi külsõvel,
környezettel és lakossággal rendelkezik. Helyszínenként
egy város lesz, melyek sokkal nagyobbak, mint Tristram volt a Diabloban.
A lakosság sétál, végzi a dolgát a realisztikusabb
összkép érdekében, mi pedig szabadon ki-be mászkálhatunk
az épületekben. Mint azt a Diabloban megszokhattuk a véletlengenerátor
itt is alapja a játéknak, csakhogy most a városok épületeit
is átrendezheti, úgyhogy megszokott boltunk esetleg a város
másik végén lesz. A Diablo II-ben már a város
határában is találkozhatunk ellenfelekkel. Voltak hírek
arról, hogy a városokat is meg kell védeni egy esetleges
inváziótól, de ezt senki sem erõsítette
meg. A város továbbra is az a hely marad, ahol a fáradt
hõs megpihenhet, ehet valamit, bevásárolhat, csereberélhet
tárgyakat a többiekkel és találkozhat az NPC-kel,
akik a feladatokat adják.
csavargók tábora (The Rouge Encampment) a vadon közepén helyezkedik el, négyzet alapú, minden oldalról magas fakerítéssel védve. Csavargók védik kívülrõl, belülrõl valamint a nagyobb útvonalak felõl. Egy karaván is itt ragadt, és addig nem is tudnak tovább menni, míg Andarielt el nem pusztítod. Õk fognak téged is keletre vinni, ha végeztél a Fõgonosszal. Az itteni épületek sátrak és szekerek, a legtöbb NPC pedig kinn álldogál a szabad területen.
második rész keletre visz minket, át a nagy sivatagon Lut Gholein-be, ami egy város a tengerparton sivataggal körbevéve. Az itteni épületek nagyban különböznek az elõzõ helyszíntõl, vastag fa- és sártéglafalak jellemzik az építészetet, ami jól illeszkedik a sivatagi környezethez. Minden megtalálható itt kezdve a legegyszerûbb sárkunyhótól, a legdíszesebb épületekig, mint például Lut Gholein Palotája, amit csodálatos freskók díszítenek. Még itt a szépség házában is jelen van a sötétség, a palota alatt elterülõ, gonosz által megszállt Hárem képében (hajrá dominák :)) mely tovább nyúlik a környezõ épületek alá is. Más nagy épületek is vannak fából, mint például a Taverna.
harmadik rész dzsungellel körülvett helyszíne Kurast, ahol a falakat is beborítja a buja aljnövényzet. Mindenütt jelen van a víz, és folyamatosan esik az esõ. A város egy mocsárban helyezkedik el, a házakat összekötõ fahidak és a máladozó kõalapokra felhúzott durva faépületek is korhadnak rendesen. A boltok faoszlopokon állnak a víz felett.
negyedik rész a Finálé, amirõl a legkevesebb információval rendelkezünk. Nem jelentek meg képek róla és a Blizzard is hallgat ezzel kapcsolatban, csak annyit árulnak el, hogy sokkal (háromszor-négyszer) akkora lesz, mint a többi. Állítólag nem lesz kimondott város itt, bár valahogy meg kell, hogy adják nekünk a bevásárlás, a javítás és az NPC-kel való találkozás lehetõségét.