ACT III
K u r a s t
z Iker-tenger keleti oldalán fekszik a smaragdzöld dzsungeleirõl
híres Kehjistan. Több évezreddel ezelõtt vadászcsapatok
találtak rá erre dús, természeti kincsekben gazdag
vidékre és elkezdték benépesíteni Khejistan-t.
Azonban volt itt még valami más is. Számos, mágikus
energiákat összegyûjtõ hely volt megtalálható
itt, amit idõvel a megfelelõ képességekkel rendelkezõk
kezdtek felismerni és csoportokat alakítva elfoglalták
ezeket a mágikus területeket. Ezek voltak azok a helyek, ahol
az elsõ mágus-klánokat, a Vizjerei-t, az Ennead-ot és
az Ammuit-ot alapították. Azonban Khejistan történelme
nem volt a legbékésebb, így a klánháborúk
majdnem teljesen elpusztították ezeket a klánokat.
Földrajzi fekvését tekintve Khejistan Sanctuary keleti
félgömbjének majd az egyharmadát foglalja el. Az
éves esõmennyiség meghaladja az ezer millimétert,
így a dzsungel növekedésének szinte semmi sem szab
határt. Itt található még Sanctuary legnagyobb
és egyben legvadabb folyója, az Argentek. Kisebb folyók,
patakok százai kanyarognak a burjánzó dzsungelben, míg
egyesülvén a hatalmas Argentek-kel tovább növelik
azt. Növénygyûjtõk és alkimisták a
legnagyobb becsben tartják ezt a vidéket a biológiai
értékei miatt. Egészen mostanáig bölcsek
tucatjai érkeztek ide, hogy csak itt élõ, ritkaság
számba menõ növényeket és állatokat
gyûjtsenek.
De a dzsungel manapság túl veszélyes hellyé vált
ahhoz, hogy akárki is egyedül sétálgathasson benne.
Egész falvakat söpörtek el a gonosz erõk és
már a fõvárost, Kurast-ot ostromolják a pokoli
hadak. A várost õsi kõromokra építették
egy mocsárban. A házak korhadó deszkákból
vannak összeeszkábálva szalmatetõvel, ingatag fahidakkal
összekötve. A városon kívül elhelyezkedõ
épületek jobb állapotban vannak, mint a bentiek. Találhatunk
itt templomokat, piramisokat melyeknek misztikus, földalatti szintjeik
is vannak. A falakat szobrok díszítik, a kúszónövények
mindent behálóznak, mindenütt a rothadás és
pusztulás szaga terjeng. Az esõ szinte folyamatosan esik, ezért
ezt a területet patakok és sárfolyamok szabdalják,
nem ritkák a mély vízgyûjtõk sem. Sok bejárata
van Kurastnak, de a démoni kreatúrák (óriás
pókok, moszkitók, csápos szörnyek, tüskés
melákok) mindenütt lesben állnak közvetlenül
a vadon szélén. A város mágikus védelme
még ellenáll, de ereje a folyamatos támadások
alatt máris halványulni látszik.
N P C - k
tt nehezebb tájékozódni és megtalálni õket,
mint az elõzõ helyszíneken, mert a fahidak kusza szövevénye
sokszor zsákutcába torkollik. Nagyon kevés NPC volt látható
ebbõl a fejezetbõl, a nevét pedig egyiknek sem tudjuk.
Kovács és alkimista bizonyára lesz itt is, ezenkívül
feltûnt egy valószínûleg NPC Paladin is. Egyike
azoknak, amit a harmadik fejezetrõl tudni lehet, az az, hogy Zakarum
követõinek hite Kurastból eredve terjedt el Westmarchban,
ami a Paladinok otthona. Ezért valószínûleg Kurast
a Paladinok Fényimádatának szülõhelye. Ebbõl
kiindulva feltehetõen lesznek Paladin NPC-k ebben a fejezetben.