ACT I
S a n c t u a r y
Hármak eljövetele talán a leggonoszabb idõszaka
Sanctuary történelmének. Az érkezésüket
követõ kataklizma alapvetõen változtatta meg a világot,
ahogy a pokoli kreatúrák ellepték Sanctuary földjét
és rettentõ rombolásba kezdtek. Mindez nem csupán
az érkezõ lények tették, hanem a kaotikus erõk
által eltorzult õslakosok is, melyek kifordultak önmagukból,
eredeti énjük megromlott árnyékai lettek csupán.
A világ, mely egykoron a szabadságot és az emberi faj
gondtalan fejlõdését nyújtotta, olyan hellyé
változott, ahol csak a legerõsebbek élhették túl
a borzalmakat. A legromlottabb helyek ott alakultak ki, ahol az Elsõdleges
Gonoszok megérkeztek a halandó világba, a Nyugati Királyságok,
Aranoch sivatagos területei és Kejhistan dzsungelei. Természetfeletti
és gonosz erõk mûködtek mindenhol, még az
értelem nélküli állatok és szörnyek
is bizonyos fokig a sötétséget szolgálták.
Hatalmas démonok gyûjtötték össze ezeket az
állatokat, szörnyeket, hogy saját maguk védelmezõivé
tegyék õket. Ezek az események óva intenek minden
kalandozót, aki erre a földre teszi a lábát.
A N y u g a t i K i r á l y s á g o k
Barbárföldtõl délre és a nagy sivatagoktól
nyugatra fekszenek a hegyes-völgyes, zöldellõ erdõségekkel
tarkított Nyugati Királyságok, melyek Entsteig, Khanduras
és Westmarch királyságokból állnak. Ezek
mindegyike meglehetõsen magas szintû kultúrával
és saját etikett-rendszerrel rendelkezik, így a Nyugati
Királyságot, mint a legcivilizáltabb földet tartják
számon. Ez a tény viszonylagos kontrasztot mutat a birodalom
fiatal korával.
A kereskedõk és békés utazók közkedvelt
helye, azonban a rendszeres belharcok és kisebb leszámolások
miatt a pénzéhes zsoldosok és az aljanépség
is elõszeretettel jönnek erre a földre. A Nyugati Királyságok
jól ismertek gazdag erdõségeikrõl, melyek a tápanyagban
gazdag talaj, a megfelelõ mennyiségû esõ és
a mérsékelt éghajlat hatására tudtak kialakulni.
A masszív erdei és lucfenyõtõl kezdve a hajlékony
kõrisekig számtalan fafajta található meg ezen
a vidéken, mely Sanctuary környékén utánozhatatlan
élõvilágot teremtett meg. A bõséges famennyiségnek
köszönhetõen az itt élõk házaikat, szerszámaikat
és fegyvereiket is fákból készítik. A Világtalan
Szem Nõvérei, akik otthonait Entsteig királyságban
találjuk, szintén az itt élõ fákról
mintázzák meg íjaik vonalát, melyek világhíresek.
Azonban, ahogy az árnyék végighömpölygött
Sanctuary földjén, a Nyugati Királyságokat sem kímélte.
Minden megváltozott. Az egykoron barátságos erdõlakó
kreatúrák vadakká és agresszívakká
váltak. Az erdõben élõ népek már
számos megváltozott lénnyel találkoztak. Vérsólymokkal,
gonosz lelkekkel, az Elbukottakkal, romlott csavargókkal, szatírokkal
és wendigo-kal, ezekkel a jeti formájú nagydarab lényekkel,
amik eddig szintén békés közösségben
éltek az emberekkel. Így a leírásaik alapján
a gonoszok ellen küzdõ maroknyi hõs már nem teljesen
felkészületlenül vághat neki az útnak.
A c s a v a r g ó k t á b o r a
Nyugati Királyságok erdejében bújik meg a csavargók
tábora, akiket a Monostorból Andariel, a Fájdalom Szüze
ûzött ki. Õk alapvetõen azért küzdenek,
hogy a Testvériséget összetartsák, de számukat
csökkenti a korrupció, mely Andariel sötét praktikái
által közéjük férkõzött. A Nõvérek
százait rontotta már meg Andariel varázslata, s közülük
sokan a sötétség ügynökeivé váltak.
Õk a város körüli rengetegben rejtõznek a Bukottak
hatalmas tömegeivel és más szörnyetegekkel együtt.
Azonban néhányuk a táborba is bejutott és az épületekben
bujkálnak. A megmaradt csavargók, bár gyengén
felfegyverzettek és kevesen vannak, hõsiesen védik a
bejáratot és néhány környezõ ösvényt.
Az itteni épületek szegényesek, kezdetlegek mutatván,
hogy egy gyorsan összetákolt védmûrõl van
csupán szó. Éjszaka fáklyák világítják
meg a területet, és a fontosabb építmények
körül elõfordulhatnak rönk- vagy kõkerítések.
Itt táborozik egy karaván is, aminek vezetõje, Warriv
addig nem akarja elhagyni a környéket, míg Andariel el
nem pusztul és így megszûnik a szörnyû átok.
Még Charsi, a kovács munkahelye is csak egy egyszerû tûzhely
a domb kikövezett oldalában, a fegyvereket pedig egyszerûen
a falnak támasztják. A mostoha körülmények
ellenére a kereskedelem nem szûnt meg teljesen. Gheed, a karaván
egyik kereskedõje és Akara, a csavargó papnõ is
foglalkozik kereskedelmi ügyletekkel, így szükséges
felszerelést tõlük vételezhetik az errefelé
járók. Az egyetlen nagyobb épület egy kis fából
készült erõdítmény.
A táborban található még egy teleport is, amely
egyelõre mûködésképtelen és bizonyos
mágikus segédletre lesz szüksége annak, aki az elkövetkezendõkben
használni is akarja
N P C - k
ár itt az elsõ fejezetben is többel találkozhatunk,
mint a jó öreg Diabloban, és ezek jelentõs része
nõ. Charsi, a kovács lesz felelõs kezdeti fegyverzetünkért
és annak jó állapotban tartásáért.
Varázslatokban a csavargó papnõ Akara jeleskedik, Kashya
a csavargók kapitánya pedig ellát minket feladatokkal,
és vezeti kis csapatát.
A karaván személyzete is ide tartozik, például
Gheed a kereskedõ, aki rengeteg hasznos dolgot ad el neked (ha meg
tudod fizetni). Ezenkívül Warriv a karaván vezetõje,
aki elvisz majd innen Andariel bukása után, illetve Cain a Horadrim
Elder, akit egy korai küldetés során neked kell megmentened.
Ezután Õ fogja azonosítani az általad összeszedett
mágikus tárgyakat ingyen.
A csavargók közül lehet majd segítõket felbérelni,
hogy oldaladon harcoljanak a mélységekben.