Amazon

Barbar

Nekromata

Paladin

Sorceress

Druida

Assasin


© by BadStyle | All rights reserved, 2003 !

 

B A R B Á R

 

J e l l e m z é s

gy beszélik, hogy amikor a világ még nagyon fiatal volt, az Északi Sztyeppék törzsei szent feladatot kaptak. Valahol a hatalmas hegy, Arreat mélyén fekszik minden emberi lét forrása. A törzsek ennek az ereklyének az őrzői, szent feladatuk által, és ezen erőforrás őrzése alakította egész életüket.
Misztériumok és hagyományok útján ezek az emberek ’Bul-Kathos Gyermekei’-nek a nagy és ősi király leszármazottainak nevezték maguk. Azért, hogy jobban megvédhessék földjeiket a külvilágtól, nomád életstílust vettek fel, vándorolva pusztáikon, és csak kevés állandó települést tartottak fenn. Elszigetelve a külvilágtól, elutasították a mágia és az összetett hadigépek használatát, mert hitük szerint ezek gyengítették volna hosszú évek alatt kifejlesztett képességeiket.
Bul-Kathos Gyermekei összefonódva éltek földjeikkel, és megtanulták a természet őserejét kihasználni, megerősítve vele saját fizikai erejük. Ezek miatt és a külvilágtól való elszigeteltségük és szabad életük miatt, a Nyugat Királyságaink történelme ezeket a törzseket ’Barbárok’-nak nevezi, egy jelzővel, ami megcáfolja ezen emberek gazdag kulturális és szellemi történetét. Bár folytattak némi kereskedelmet a kíváncsi népekkel, de ezt csak a határaik legszélén tették. Az Arreat hegyet körülvevő területre minden behatolás szigorúan tilos, és az északi törzsek harcosai gyorsan meghiusítanak minden kísérletet. Minden hódítási kísérlet vad és szilárd ellenállásba ütközött.
Egy csatáról készült leírás elbeszéli, hogyan tűntek fel csendben egyik pillanatról a másikra a Barbár harcosok onnan, ahol semmi nem volt egy pillantással azelőtt. Misztikus rajzolatok borították testük, és rémisztő ordítás tört elő torkukból, ahogy a vad hegyi szelekhez hasonlóan megrohanták a behatolókat. A megtámadottak fele azonnal eldobta a fegyverét és menekülni kezdett, a másik fele olyan szenvedélyt látott az északi emberek arcán, amit még a harcedzett veteránok sem láttak soha azelőtt. Senki nem kért és senki sem adott kegyelmet, de amikor a csata végén a külhoniak teljes visszavonulót fújtak, nem követték őket… legalábbis észrevehetően nem.
Érdekes, hogy mostanában, mióta Diabló újra kiszabadulásáról kezdtek hírek terjedni, Barbárok egy kis csoportját látták a sztyeppéikén kívül, akik felkészültek a háborúra, és információt gyűjtöttek a Főgonoszok tevékenységéről.

B a r b á r k é p e s s é g e k

zükségszerűen, a nomád Barbároknak jól képzettnek kell lenniük, hogy életben maradjanak kemény környezetükben. Szájhagyomány útján, türelmes tanítással, és esetenként kemény ütésekkel, a Barbárok gyorsan szert tesznek harci és túlélő képzettségekre, amik páratlanok a maguk nemében.

K ü l s ő s é g e k

hogy az látszik is rajta, az öt karakter közül itt dominál az erő igazán. Pusztán fizikai megjelenése, a küzdelemben való jártassága és az ellenfélnek okozott sérülések növelésére szolgáló képességei is feljogosítják arra, hogy a Diabloból megismert harcost messze maga mögé utasítsa. A legérdekesebb különbség közte és a harcos között azonban a kétkezes harc lehetősége. A Barbár ugyanis két fegyvert is használhat egyszerre. Ha pontokat adunk a Double Swing képességhez, ami a Harci Tevékenységek "képzettség fán" található akkor növelhetjük ezeknek sebességét és pontosságát. A 6. szinttől adhatunk pontokat a Bash, a Frenzy és az Axe Mastery képességekhez, melyek még brutálisabb harcost faragnak karakterünkből.
Mivel Ő egy igazi közelharc specialista (a mágiában nem jeleskedik), így mindig figyeljünk arra, hogy megfelelő mennyiségű health potion (gyógyító ital) legyen nálunk. Szerencsére már 1. szinten kapunk egy képességet a Find Health Potion-t, mellyel a megölt ellenfelek testéből gyógyító italt készíthetünk (fuj :)) Magasabb szinten, ha olyan helyzetbe kerül, amit egyelőre kilátástalannak ítél, például teljesen körbeveszik a szörnyek, ki tud ugrani az Őt szorongató tömegből, hogy biztonságosabb pozícióból harcoljon tovább vagy visszavonuljon.
Harci képességeinek fokozására egy teljes "képzettség fa" áll rendelkezésére melynek neve Combat Masteries. Az itt található hat mesteri képzettség 1-6. szintű és az egyetlen olyan "fa" melynek nincsenek előfeltételei. Mindegy milyen fegyvert viselsz abban a pillanatban, amikor pontot adsz egy másikhoz, az ettől függetlenül fejlődni fog. Ezeket nem szükséges aktivizálni, ha növeled az ott lévő pontjaidat, automatikusan nagyobbat sebez és hatékonyabb lesz az adott fegyver. Minél több pontot adsz valamelyikhez annál nagyobb mester leszel vele.
A játék elején nem sok gondod lesz ezzel a karakterrel, azonban ahogy haladsz majd előre, egyre erősebb mágikus támadásokat használó lényekkel fogsz találkozni, akikre jobb lesz odafigyelni, mert például igen könnyen ropogósra sülhetünk. Ugyancsak oda kell figyelnünk ellenálló képességünkre a különböző varázslatokkal szemben, mert mire odaérünk egy minket messziről mágikus lövedékekkel bombázó szörnyhöz, könnyen azon vehetjük észre magunkat, hogy nincs mivel mennünk, mert testünk húsz méterrel hátrébb por alakban szétterülve fekszik. Az esély arra, hogy eltaláljanak minket, rezisztencia nélkül gyakorlatilag 100%. 30. szinten megkapjuk a Natural Resistance (természetes ellenállás) képességet, de addig el is kell jutni. Távolsági támadása, melyről ebben a pillanatban tudunk, a Double Throw (dupla dobás), mely fejleszthető a Throwing Mastery-hez adott pontokkal, de ez csak a 12. szint felett lehetséges. Az ereje már a kezdésnél igen magas, úgyhogy igyekezzünk minél előbb valami jó páncélt beszerezni. A Shout növeli a páncélt, de mivel mannát fogyaszt és a Barbárnak ebből elég kevés lesz, inkább az erős vért megszerzése lebegjen célként a szemed előtt.

H a r c i K i á l t á s o k

z egy elég összetett "képzettség fa". Két elég korán rendelkezésünkre álló képesség a Howl és a Taunt, amikből az első az ellenség elijesztésére, míg a második pont ellenkezőleg a provokálására szolgál. Ez bizonyos kontrollt jelenthet neked a játék felett a kezdeti szakaszokban. Ha mindkettőn van már egy pontod, akkor további pontokat adhatsz a Shout képességhez, ezáltal is növelve a Barbár és társai páncéljának erősségét.
Tovább haladva ezen a "képzettség fán" hozzáférhetünk majd olyan Harci Kiáltásokhoz, melyek az ellenfeleid védettségét (AC) vagy sebzését csökkentik, valamint növelik a Barbár (és barátai) élet - manna - kitartás - és tudásszintjét (átmenetileg!!). Akárcsak az auráknak és az átkoknak, a kiáltásoknak is van hatótávolsága és mindenki, aki ezen a területen tartózkodik, amikor a kiáltás elhangzik vagy belelép, amíg az hatékony, a befolyása alá kerül. Időtartama és ereje függ majd a hozzáadott pontok mennyiségétől. Amikor a Barbár kiált, hátrahajol, karjait széttárja és felüvölt, hogy magához szólítsa a természet erőit. Mindegyik egyedi, és a hatásanimáció színes pöttyök formájában jelenik meg annak a feje felett, akire befolyással van. Találhatunk még itt két kutatásra szolgáló képességet, az egyik a már fentebb említett Find Health Potion, a másik a halottaknál lévő tárgyak megtalálására szolgáló Find Item. Az ide tett pontok növelésével egyenes arányban nő a siker lehetősége. Ezeknek a csúcsán áll a Grim Ward, ami arra szolgál, hogy holttestekből totemeket emelj, amik területbekerítést tesznek lehetővé. Ide bemenekülhetsz társaiddal együtt, ha szorongatott helyzetbe kerülsz és (állítólag) nincs olyan erő, mely szét tudná verni.

Ami itt található:

H a r c m e s t e r i s z i n t e k

zek növelik a különböző fegyverek használatában való jártasságát a karakternek. Még nem teljesen ismert hány százalékkal lesznek jobbak a tulajdonságaid a hozzáadott pontok által, de úgy tudjuk, hogy az első pont 25%-kal növeli a találati esélyt és a sebzést, valamit például az Axe Mastery 5. szinten már 65%-ot ad ezekhez, és ha a következő szintre visszük már 72%-ot mindkettőhöz. Sajnos ezek a számok még nem biztosak, de amint megtudjuk őket, megírjuk.
Van ezen a "képzettség fán" néhány egyéb képesség is, amik növelhetik a Barbár sebességét, védelmi értékeit, állóképességét, valamint itt található a Natural Resistance is.

Ami itt található:

H a r c i K é p e s s é g e k

gy igazi Barbárhoz természetéhez illő "nyomd le jól" típusú, brutális nevű és hatású képességek illenek. Olyanok, mint a Bash (zúzz), a Stun (kábíts), a Crushing Blow (roncsoló csapás) vagy a Berserk (vérszomj). Már az első szinten rendelkezésünkre áll a Bash, aminek segítségével egy igen tetszetős ütés-dobás kombinációval fejezhetjük be a támadást és nagyobbat is sebzünk vele. A 6. szinten a Leap segítségével gyorsan odaugorhat az ellenséghez, megüthet kettőt (ugye milyen jó a Double Swing?) a többit pedig elkábíthatja a Stun-al.
A Frenzy egyfajta sebzésfelpumpáló, mert amíg nyomva tartod az egered gombját, addig töltődik, és ha elengeded odaüt egy jó nagyot. Ez elég pusztító lesz, ha a mesteri szintek ki vannak fejlesztve. Itt található még a Double Throw, ami az egyetlen távolsági támadás, úgyhogy nem árt a Throwing Mastery-hez pontokat adni, ha azt akarjuk, hogy hatékony legyen.

Ami itt található: