B A
R B Á R
J e l l e m z é s
gy beszélik, hogy amikor a világ
még nagyon fiatal volt, az Északi Sztyeppék törzsei szent feladatot kaptak.
Valahol a hatalmas hegy, Arreat mélyén fekszik minden emberi lét forrása. A
törzsek ennek az ereklyének az őrzői, szent feladatuk által, és ezen erőforrás
őrzése alakította egész életüket.
Misztériumok és hagyományok útján ezek az emberek ’Bul-Kathos Gyermekei’-nek
a nagy és ősi király leszármazottainak nevezték maguk. Azért, hogy jobban megvédhessék
földjeiket a külvilágtól, nomád életstílust vettek fel, vándorolva pusztáikon,
és csak kevés állandó települést tartottak fenn. Elszigetelve a külvilágtól,
elutasították a mágia és az összetett hadigépek használatát, mert hitük szerint
ezek gyengítették volna hosszú évek alatt kifejlesztett képességeiket.
Bul-Kathos Gyermekei összefonódva éltek földjeikkel, és megtanulták a természet
őserejét kihasználni, megerősítve vele saját fizikai erejük. Ezek miatt és a
külvilágtól való elszigeteltségük és szabad életük miatt, a Nyugat Királyságaink
történelme ezeket a törzseket ’Barbárok’-nak nevezi, egy jelzővel, ami megcáfolja
ezen emberek gazdag kulturális és szellemi történetét. Bár folytattak némi kereskedelmet
a kíváncsi népekkel, de ezt csak a határaik legszélén tették. Az Arreat hegyet
körülvevő területre minden behatolás szigorúan tilos, és az északi törzsek harcosai
gyorsan meghiusítanak minden kísérletet. Minden hódítási kísérlet vad és szilárd
ellenállásba ütközött.
Egy csatáról készült leírás elbeszéli, hogyan tűntek fel csendben egyik pillanatról
a másikra a Barbár harcosok onnan, ahol semmi nem volt egy pillantással azelőtt.
Misztikus rajzolatok borították testük, és rémisztő ordítás tört elő torkukból,
ahogy a vad hegyi szelekhez hasonlóan megrohanták a behatolókat. A megtámadottak
fele azonnal eldobta a fegyverét és menekülni kezdett, a másik fele olyan szenvedélyt
látott az északi emberek arcán, amit még a harcedzett veteránok sem láttak soha
azelőtt. Senki nem kért és senki sem adott kegyelmet, de amikor a csata végén
a külhoniak teljes visszavonulót fújtak, nem követték őket… legalábbis észrevehetően
nem.
Érdekes, hogy mostanában, mióta Diabló újra kiszabadulásáról kezdtek hírek terjedni,
Barbárok egy kis csoportját látták a sztyeppéikén kívül, akik felkészültek a
háborúra, és információt gyűjtöttek a Főgonoszok tevékenységéről.
B a r b á r k é p e s s é g e k
zükségszerűen, a nomád Barbároknak jól képzettnek kell
lenniük, hogy életben maradjanak kemény környezetükben. Szájhagyomány útján,
türelmes tanítással, és esetenként kemény ütésekkel, a Barbárok gyorsan szert
tesznek harci és túlélő képzettségekre, amik páratlanok a maguk nemében.
K ü l s ő s é g e k
hogy az látszik is rajta, az öt
karakter közül itt dominál az erő igazán. Pusztán fizikai megjelenése, a küzdelemben
való jártassága és az ellenfélnek okozott sérülések növelésére szolgáló képességei
is feljogosítják arra, hogy a Diabloból megismert harcost messze maga mögé utasítsa.
A legérdekesebb különbség közte és a harcos között azonban a kétkezes harc lehetősége.
A Barbár ugyanis két fegyvert is használhat egyszerre. Ha pontokat adunk a Double
Swing képességhez, ami a Harci Tevékenységek "képzettség fán" található
akkor növelhetjük ezeknek sebességét és pontosságát. A 6. szinttől adhatunk
pontokat a Bash, a Frenzy és az Axe Mastery képességekhez,
melyek még brutálisabb harcost faragnak karakterünkből.
Mivel Ő egy igazi közelharc specialista (a mágiában nem jeleskedik), így mindig
figyeljünk arra, hogy megfelelő mennyiségű health potion (gyógyító ital) legyen
nálunk. Szerencsére már 1. szinten kapunk egy képességet a Find Health Potion-t,
mellyel a megölt ellenfelek testéből gyógyító italt készíthetünk (fuj :)) Magasabb
szinten, ha olyan helyzetbe kerül, amit egyelőre kilátástalannak ítél, például
teljesen körbeveszik a szörnyek, ki tud ugrani az Őt szorongató tömegből, hogy
biztonságosabb pozícióból harcoljon tovább vagy visszavonuljon.
Harci képességeinek fokozására egy teljes "képzettség fa" áll rendelkezésére
melynek neve Combat Masteries. Az itt található hat mesteri képzettség 1-6.
szintű és az egyetlen olyan "fa" melynek nincsenek előfeltételei. Mindegy milyen
fegyvert viselsz abban a pillanatban, amikor pontot adsz egy másikhoz, az ettől
függetlenül fejlődni fog. Ezeket nem szükséges aktivizálni, ha növeled az ott
lévő pontjaidat, automatikusan nagyobbat sebez és hatékonyabb lesz az adott
fegyver. Minél több pontot adsz valamelyikhez annál nagyobb mester leszel vele.
A játék elején nem sok gondod lesz ezzel a karakterrel, azonban ahogy haladsz
majd előre, egyre erősebb mágikus támadásokat használó lényekkel fogsz találkozni,
akikre jobb lesz odafigyelni, mert például igen könnyen ropogósra sülhetünk.
Ugyancsak oda kell figyelnünk ellenálló képességünkre a különböző varázslatokkal
szemben, mert mire odaérünk egy minket messziről mágikus lövedékekkel bombázó
szörnyhöz, könnyen azon vehetjük észre magunkat, hogy nincs mivel mennünk, mert
testünk húsz méterrel hátrébb por alakban szétterülve fekszik. Az esély arra,
hogy eltaláljanak minket, rezisztencia nélkül gyakorlatilag 100%. 30. szinten
megkapjuk a Natural Resistance (természetes ellenállás) képességet, de
addig el is kell jutni. Távolsági támadása, melyről ebben a pillanatban tudunk,
a Double Throw (dupla dobás), mely fejleszthető a Throwing Mastery-hez
adott pontokkal, de ez csak a 12. szint felett lehetséges. Az ereje már a kezdésnél
igen magas, úgyhogy igyekezzünk minél előbb valami jó páncélt beszerezni. A
Shout növeli a páncélt, de mivel mannát fogyaszt és a Barbárnak ebből
elég kevés lesz, inkább az erős vért megszerzése lebegjen célként a szemed előtt.
H a r c i K i á l t á s o k
z egy elég összetett "képzettség
fa". Két elég korán rendelkezésünkre álló képesség a Howl és a Taunt,
amikből az első az ellenség elijesztésére, míg a második pont ellenkezőleg a
provokálására szolgál. Ez bizonyos kontrollt jelenthet neked a játék felett
a kezdeti szakaszokban. Ha mindkettőn van már egy pontod, akkor további pontokat
adhatsz a Shout képességhez, ezáltal is növelve a Barbár és társai páncéljának
erősségét.
Tovább haladva ezen a "képzettség fán" hozzáférhetünk majd olyan Harci Kiáltásokhoz,
melyek az ellenfeleid védettségét (AC) vagy sebzését csökkentik, valamint növelik
a Barbár (és barátai) élet - manna - kitartás - és tudásszintjét (átmenetileg!!).
Akárcsak az auráknak és az átkoknak, a kiáltásoknak is van hatótávolsága és
mindenki, aki ezen a területen tartózkodik, amikor a kiáltás elhangzik vagy
belelép, amíg az hatékony, a befolyása alá kerül. Időtartama és ereje függ majd
a hozzáadott pontok mennyiségétől. Amikor a Barbár kiált, hátrahajol, karjait
széttárja és felüvölt, hogy magához szólítsa a természet erőit. Mindegyik egyedi,
és a hatásanimáció színes pöttyök formájában jelenik meg annak a feje felett,
akire befolyással van. Találhatunk még itt két kutatásra szolgáló képességet,
az egyik a már fentebb említett Find Health Potion, a másik a halottaknál
lévő tárgyak megtalálására szolgáló Find Item. Az ide tett pontok növelésével
egyenes arányban nő a siker lehetősége. Ezeknek a csúcsán áll a Grim Ward,
ami arra szolgál, hogy holttestekből totemeket emelj, amik területbekerítést
tesznek lehetővé. Ide bemenekülhetsz társaiddal együtt, ha szorongatott helyzetbe
kerülsz és (állítólag) nincs olyan erő, mely szét tudná verni.
Ami itt található:
- Howl - Egy csatában lévő Barbár harcosnak még
a látványa is félelmetes. Testét különös jelek borítják, és a szemeiben izzó
tűz a csatatér túlsó végéből is látszik. Egy Barbár harcosnak kiképzése elején
meg kell tanulnia csapdába ejteni az őt körülvevő ősenergiát, és kiengedni
azt a csatában egy ordítással, ami annyira vad, hogy még a Lángoló Pokol légiói
is rettegve menekülnek hatására.
Hatás: Megrémíti és ez által menekülésre készteti az ellenfeleket
a hatókörzetben.
- Find Health Potion
- Amikor egy harcos megsérül a csatában, találnia kell egy hatékony módszert
sebei gyógyítására. A holtak testrészei és belső szervei között kutatva, néha
a Barbár harcos elég komponenst tud összeszedni egy erőteljes gyógyító ital
elkészítéséhez. Néhány Barbár annyira képzett és szerencsés, hogy egy olyan
ital komponenseit gyűjti össze, ami nemcsak egészségét, hanem szellemi erejét
is helyrehozza.
Hatás: A holttestekből szerezhetünk különféle italokat a segítségével.
(manna, rejuvenation, health)
- Taunt - A sztyeppe harcosa nemcsak arra képes,
hogy rámutasson ellenfelei fizikai gyengeségeire, hanem gyakran arra is, hogy
megállapítsa, mivel lehet ellenfelét annyira feldühíteni, hogy vak dühvel
támadjon rá. A Barbár ellenfelét kigúnyolhatja annak reményében, hogy kihasználja
hibáit, miközben az elvakultan támad rá. Ez az a képesség, ami miatt a Barbárok,
mint ivócimborák, igen rossz megítélésnek örvendenek.
Hatás: Az ellenfél provokálása, támadásra ösztökélése.
- Shout - A Barbár harcosok született parancsnokok
a csatákban. Amikor egy harcos megtanulja ezt a képességet, képes lesz a csata
zaját túlkiabálva, figyelmezetheti harcostársait a fenyegető veszélyekre.
Emiatt társai időben védekezni tudnak az őket ért támadás ellen.
Hatás: A csapattársak védettségének növelése.
- Find Item - A legtöbb
ember számára az éppen megölt ellenségek holttesteinek átkutatása gusztustalan
munka. Megelégszenek a látható és mozdítható tárgyak megszerzésével, így hasznos
tárgyak kerülhetik el figyelmük. A Barbár nép sosem rendelkezett a jólét luxusával,
és az életük nehézsége megtanította őket arra, hogy a halott minden részét
kutassák át azon tárgyak után, amik a túlélésüket segíthetik. Mi hasznát vehetné
a halott az aranynak?
Hatás: Egy bizonyos %os esélyt kapunk arra, hogy több tárgyat
is találjunk az ellenfelek holttestei között.
- Battle Cry - A tehetséges Barbár harcosoknak
előnyükre használják totemállataikkal való kapcsolatuk, kiaknázva ellenfelük
ősi félelmét. Ha egyszer egy Barbár szabadjára enged egy Csatakiáltást (Battle
Cry-t), még a holtak légiói is annyira összezavarodnak, hogy bizonytalanná
válnak győzelmükben. Ez könnyű gyilkolást jelent a harcosnak.
Hatás: Megrettenti az ellenfeleket, és védettségüket csökkenti.
- Grim Ward - Ez a
képesség lehetővé teszi a Barbár harcos számára, hogy egy totemet készítsen
levágott ellenfelei hulláiból. Az elkészült talizmán szigorú figyelmeztetésként
szolgál a Főgonoszok (Baal, Mephisto, Diablo) minden alattvalójának. A totem
puszta látványától is rettegve menekülnek a szörnyek. Továbbképezve magát
a harcos növelheti a védelem erejét.
Hatás: Arra szolgál, hogy a holttestekből totemeket emelj (lásd
feljebb), ami elkergeti a szörnyeket.
- Warcry - Az általuk ismert ősi energiákat megidézve,
egy Barbár harcos hívhatja szellemi állatát, és segítségével megcsaphatja
ellenfeleit egy ordítással, ami megdermeszti azokat (erőteljes kín ébred,
hogy elhamvassza létük szintjeit). E miatt a képesség miatt ébred a Barbárokról
az a legenda, hogy képesek kiszívni egy lény életerejét egyetlen szóval.
Hatás: Az ellenfeleknek sérülést okoz és elkábítja őket egy
időre.
- Battle Command - Ezt a képességét használva
egy Barbár harcos megvizsgálja csapata képességeit, és csata alatt kiszámítja,
hogyan alkalmazhatják különböző képességeiket a legnagyobb hatékonysággal.
Ez a képesség, valamint természetes vezetőképességük az, ami miatt fokozatosan
lehull róluk az a szterotípia, miszerint a Barbárok csupán tudatlan vademberek.
Hatás: Kis időre növeli a saját és társaid képzettség szintjét.
H a r c m e s t e r i s z i n t e k
zek növelik a különböző fegyverek
használatában való jártasságát a karakternek. Még nem teljesen ismert hány százalékkal
lesznek jobbak a tulajdonságaid a hozzáadott pontok által, de úgy tudjuk, hogy
az első pont 25%-kal növeli a találati esélyt és a sebzést, valamit például
az Axe Mastery 5. szinten már 65%-ot ad ezekhez, és ha a következő szintre visszük
már 72%-ot mindkettőhöz. Sajnos ezek a számok még nem biztosak, de amint megtudjuk
őket, megírjuk.
Van ezen a "képzettség fán" néhány egyéb képesség is, amik növelhetik a Barbár
sebességét, védelmi értékeit, állóképességét, valamint itt található a Natural
Resistance is.
Ami itt található:
- Sword Mastery - Bár rengeteg örökséget
hagyott hátra Bul-Kathos a hatalmas és ősi király, a legnagyobb a titkai közül
az acélkészítés titka. A nyers vas megkeményszik és rugalmas lesz, az erő
és a becsület fegyverévé kovácsolódik. A legtöbb halálos kardot a Bul-Kathos
által forgatott alapján mintázták. Kiegyensúlyozva a támadást a védekezéssel,
ez a tökéletes fegyver Mount Arreat védelmére a közelgő apokalipszis árnyékában.
Minden Barbár harcos fiatal korában megtanulja az acél titkát, de csak kevesen
válnak a halálosan elegáns penge igaz mestereivé. Ezek a kevesek gyakran megvetik
a többi fegyvertípust.
- Axe Mastery - Az Árnyékfarkas
Törzs Barbár harcosai a balta mesterei. A baltán keresztül hasonlítani akartak
a farkasok lendülő karmaihoz, és maró fogaikhoz, mivel velük együtt éltek
és harcoltak. Ezek az első balták csupán éles kövekből és fa nyélből készültek,
és miután megtanulták Bul-Kathostól a kard és az acél titkát, a balta hamarosan
kegyvesztett lett. Mostanában a Sztyeppe harcosai és kovácsai olyan fegyverré
tökéletesítették a baltát, hogy az a karddal egyenértékű, ha nem jobb lett.
A Farkas Törzs ismét tanítja a balták gyors és iszonyú erejét azoknak, akik
meg akarják tanulni megvédeni csapatuk a Pokol légióitól.
- Mace Mastery - Azok a Barbárok,
akik a hatalmas Medve Törzsével kalandoztak, a buzogány mestereivé váltak.
Az egyszerű fabunkóktól a jelenlegi páncélzúzó, tüskés buzogányokig, a mesterharcosok
pusztító hatással forgatták ezeket. Ahogy a Medve sámán, Koth, mondta a kard
és a balta hiveinek:” Ha elfordultatok a Medve bölcsességétől, akkor ne jöjjetek
nekem sírni, amikor élőholtak seregei szorongatnak benneteket.”
- Pole-arm Mastery - A Daru Törzs
tagjai jobban értékelik a távoli, kecses, és egyetlen megsemmisítő csapást,
mint a Medve Törzs által támogatott közeli dulakodást. Bár a két klán generációkon
keresztül bizalmatlan volt egymással szemben, mostanában a nomád emberek együttműködnek,
és megosztják erőteljes harci technikáikat mindazokkal, akik tanulni szeretnének.
A Daru harcosok lovas rablók ellen és a sztyeppe sekély folyóiban harcolva
fejlesztették alabárd technikájukat. Az alabárd mestere elkerüli a fizikai
kontaktust az ellenfelével mindaddig, amíg be nem tud vinni egy szimpla gyilkos
csapást.
- Throwing Mastery - Bár nem a nyilak
és a távolsági fegyverek használatáról híresek, a Sztyeppe vadászai már az
ősidők óta gyakorlottak a dobófegyverek használatában. A szülőföldjük nyílt
füves síkságaihoz jól illik a vad pontosan elhajított pengével való elejtése.
Egyszerű dolog volt számukra ezt a technikát a vadászásból átvinni a harcba.
- Spear Mastery - A Kígyó Törzs
harcosai, akiknek a lándzsa az elsődleges fegyvere, jól ismertek hideg szemeikről,
és sziszegő harci dalukról. Csak tapasztalt harcosok kaphatják meg a Kígyó
lándzsa technikáját- egy türelmes tanítóét, aki emlékeztet minket arra, hogy
egyszer mindenkit le lehet győzni. A Mount Arreatot körülvevő sztyeppéken
tenyésző veszélyes üregi viperáktól tanulták ezeket a leckéket. (passzív)
Masteryk hatása: Növeli az adott típusú fegyverrel való sebzést
és a támadás sikerességének esélyét.
- Increased Stamina - Az északi törzsek Barbárai
nomád emberek, akik az Északi Sztyeppék hatalmas nyílt síkságain vándorolnak.
Ebben a környezetben felnőve a Barbárok megerősödnek. Már ránézésre megállapítható
egy északi klán tagjáról, hogy sokkal egészségesebb és erősebb, mint egy átlagember.
Micsoda életerő! Szigorú gyakorlatokkal a Barbár harcosok képezhetik testüket,
hogy az óriási fizikai megterheléseket is kibírjon, és egy pillanat alatt
harcképes legyen.
Hatás: Növeli a staminánk maximális értékét, és a stamina visszatöltődésének
sebességét. (passzív)
- Iron Skin - Szülőföldjük
kemény füves pusztái nem sok védelmet adnak a Barbár népnek az elemek ellen.
Állandóan és hosszan kitéve a napnak, a szélnek, az esőnek, és más elemeknek
bőrük megkeményszik és ellenállóvá válik.
Hatás: Növeli a védelmünket. (passzív)
- Increased Speed - Végzetes feltételezés,
hogy a Barbár harcos lassú és nehézkes. Hatalmas tömegüket megcáfolja fürgeségük.
Egész életükben szülőföldjük hatalmas síkságain folytatott őrjáratok során,
ahol gyakran szükség van nagy távolságok rövid idő alatti megtételére, a Barbár
harcosok futási és haladási sebessége meglepő mértékben megnő.
Hatás: Növeli a séta és a futás sebességét. (passzív)
- Natural Resistance - Hogy életben maradhassanak
az észak kegyetlen földjein, a Barbárok Népe kemény ellenállást fejlesztett
ki a gyakori pusztító elemek ellen. A hőséget és a hideget gyakran kell elviselniük.
Mivel az élelem ellátás szűkös, megtanultak olyan növényfajtákat elfogyasztani,
amik más embert gyorsan megölnének Gyakorlatok segítségével egy harcos tovább
növelheti ellenállását ezekkel a veszélyekkel szemben, nagyobb túlélési eséllyel
utazhat így ismeretlen földeken és harcolhat idegen lények ellen.
Hatás: A rezisztenciánkat növeli. (passzív)
H a r c i K é p e s s é g e k
gy igazi Barbárhoz természetéhez
illő "nyomd le jól" típusú, brutális nevű és hatású képességek illenek. Olyanok,
mint a Bash (zúzz), a Stun (kábíts), a Crushing Blow (roncsoló
csapás) vagy a Berserk (vérszomj). Már az első szinten rendelkezésünkre
áll a Bash, aminek segítségével egy igen tetszetős ütés-dobás kombinációval
fejezhetjük be a támadást és nagyobbat is sebzünk vele. A 6. szinten a Leap
segítségével gyorsan odaugorhat az ellenséghez, megüthet kettőt (ugye milyen
jó a Double Swing?) a többit pedig elkábíthatja a Stun-al.
A Frenzy egyfajta sebzésfelpumpáló, mert amíg nyomva tartod az egered
gombját, addig töltődik, és ha elengeded odaüt egy jó nagyot. Ez elég pusztító
lesz, ha a mesteri szintek ki vannak fejlesztve. Itt található még a Double
Throw, ami az egyetlen távolsági támadás, úgyhogy nem árt a Throwing
Mastery-hez pontokat adni, ha azt akarjuk, hogy hatékony legyen.
Ami itt található:
- Bash - A Barbárok roppant fizikai ereje széles
körben ismert, így talán nem meglepetés, hogy ez az első képességek egyike,
amit harcosként kifejleszthetnek. Megidézve híres, brutális erejük, egy Barbár
bevihet egy erőteljes és fájdalmas ütést, ami leveri ellenfelét a lábáról,
hátralökve azt.
Hatás: Nagyobb sebzés és támadás, valamint hátralöki az ellenfelet.
(fogyasztja a mannát!)
- Leap - Hatalmas ereje miatt, egy képzett Barbár
harcos nagy szökellésekre képes. Ezek az ugrások figyelemreméltóak, amik lehetővé
teszik a Barbárnak, hogy szabadon ugráljon ellenségei veszélyes tömegében,
leérkezésekor hátratántorítva azokat.
Hatás: Segítségével képes a Barbár ugrani. Leérkezése helyén
az ellenfeleket hátralöki.
- Double Swing - Egy Barbár harcos megtanul mindkét
kezében fegyverrel harcolni, és két fegyver nem jobb mint egy? Egy fiatal
Barbár megtanulja mindkét kezét függetlenül használni, egyidejűleg különböző
célpontokat támadni. Ahogy fejlődik e képessége, egyre jobban tudja irányítani
támadásait és azok pontossága is nő.
Hatás: A Barbár egyszerre üthet mindkét fegyverével akár két
különböző ellenfelet.
- Stun - Egy tapasztalt
Barbár megtanulja ellenfelei legérzékenyebb területeit támadni. Elég erőt
rakva egy ilyen jól helyezett csapásba, ellenfelét elkábítja, aki képtelen
lesz elmenekülni vagy visszatámadni.
Hatás: A sikeres támadás pár pillanatra elkábítja az ellenfelet.
- Double Throw - Egy Barbárnak két kézzel harcolni
aránylag egyszerű cselekedet. Nem ilyen egyszerű két fegyver egyidejű és pontos
dobásának mesterévé válni. Sok ifjú Barbár buzgó e képesség megtanulásában,
állításuk szerint azért, mert ez a szilárd alapja annak, hogy nagy harcosokká
váljanak. Igazság szerint, ezt a képességet legalább olyan gyakran használják
fogadókban, mint a harcban, elnyerve ezzel az ámuló részegek fizetését.
Hatás: Két fegyver egyszerre való eldobása.
- Leap Attack - Egy
fiatal kincsvadász egyszer szerencséjét kereste egy rablótámadásban, ami a
Mount Arreat-i Barbár aranykincsek megszerzésére irányult. Történeteket hallva
a Barbárok közelharci tudásáról, felbérelt egy lándzsás zsoldosokból álló
falanxot, úgy gondolva, hogy a hosszú lándzsák arra kényszerítik majd a Barbár
harcosokat, hogy messzebbről harcoljanak. Hamar rádöbbent tévedésére, mikor
egyetlen Barbár harcos elég volt egész csapata levágására. A bozótból rajtaütve
a rablóbandán, a Barbár átugrott felettük, levágott egyet még a levegőből,
majd felnyársalt még kettőt leérkezésekor. Mielőtt a tolvajjelölt levegőt
vehetett volna, minden felbérelt lándzsása halott volt. Hosszú útja volt hazafele.
Hatás: Ugrás, majd leérkezés után támadás.
- Concentrate - Néha az ütések sorozata nem annyira
hatékony, mint egyetlen koncentrált csapás. Egy ebben a képességben jártas
Barbár megtanulja erejét egyetlen csapásban fókuszálni, ami átvágja ellensége
védelmét és páncélját. Ez a technika ideiglenesen hatalmas védelmet ad a harcosnak.
Hatás: Egy megszakíthatatlan támadás indítása, növeli a védelmet
is közben.
- Frenzy - Bár a Barbár
képes kiszámított csapásokra és taktikus harci technikákra, a vad csata iránti
szenvedélye az, ami megkülönbözteti őt a harcban. Mikor ezt a képességét használja
a Barbár egyre több és több erőt visz minden sikeres ütésbe, ahogy meglovagolja
dühét és vérszomját.
Hatás: Gyors ütéssorozat, minden egymást követő ütés egyre gyorsabb.
Battle Cry-al kombinálva igazi darálógépet kapunk.
- Whirlwind - A Barbár népek közül a Villám Törzse
volt az első, aki kihasználta az időjárás elemi erejét. Tornádók pusztították
síkságukat, mikor eljött az aratás ideje. A törzs sámánjai a tornádókat békeidőben
a gonosz jeleként értelmezték, háborús időkben egy dicső győzelem előjeleként.
Megfigyelve a forgószél erejét, ezek a Barbárok megtanulták utánozni támadásaikban
a ciklon örvénylését. Az idő múltával a törzsek elvegyültek, és ez képesség,
a forgószél módszere, minden Barbár öröksége lett.
Hatás: A Barbár forgószélszerűen támad.
- Berserk - Egy finom határ van a szenvedély és
a dühöngés között, amit a Barbárok jól ismernek. Egy Barbárnak meg kell tanulnia
átlépni ezt a határvonalat, miközben elkülöníti egymástól a két érzelmet,
de erőt nyerve mindkettőből. Az egyik a legerősebb képességek közül, amit
egy Barbár megtanulhat, átlépni a vonalat a dühöngésbe, kiadva ezzel összes
energiáját és levágva mindent tekintet nélkül a következményekre. Ha minden
ellenséged levágtad, kitől kellene félned?
Hatás: Megemeli a sebzést, de csökkenti a védettséged.