P A
L A D I N
J e l l e m z é s
XII. század közepén, miután Zakarum Egyháza vezető szerepű
lett keleten, vezetői elhatározták, hogy Akarat látomásait elterjesztik az egész
ismert világon, megváltva vele a tömegeket. Így az Egyház kiválasztott egy csoportot,
legvonzóbb és legodaadóbb papjai közül, akiket elküldött, hogy megtérítsék a
Nyugat népét. Szerencsétlenségükre, az egyház nem készítette fel őket az utazás
nehézségeire, és a nagyvilág veszélyeire. Azok, akik túlélték az utat, félelmetes
történeteket meséltek a kemény időjárásról, az elégtelen ellátásról, banditák
támadásairól, és még veszélyes szörnyekkel való találkozásokról is. Hogy biztosítsa
a jövőbeli küldetések sikerét, az Egyház kiképzett szent harcosokat, paladinokat,
hogy kísérjék és megvédjék hittérítőiket. Az ’Ige Védelmezői’ sikeresebbnek
bizonyultak a bennszülött lakosok megtérítésében, mint a papok, akiket védeniük
kellett. Elámították a helyi lakosokat merész tetteikkel, erőteljes fegyvereikkel
és harcos vitézségükkel, ami sokkal meggyőzőbb volt számukra, mint a papok által
hirdetett elkárhozás. De miután az Isteni Ige elterjedt nyugaton minden fontosabb
városban, az Ige Védelmezői eltűntek a nyilvánosság elől.
Néhány évtizeddel később a paladinokat ismét szolgálatra hívták. A Zűrzavar
korának csúcsán az Egyház egy második térítő küldetésbe kezdett. Ekkor már a
kételkedőket gonosznak tekintették. Zakarum inkvizítorai förgetegként lepték
el a földeket, és elpusztítottak mindenkit, akit romlottnak, vagy démon által
megszálltnak tartottak. Ezt a keresztes háborút paladinok új generációja,’Zakarum
Keze’, vezette. Az igazság e lovagjai végigsöpörtek a vidéken, elpusztítva minden
feltételezett romlott démoni befolyás nyomát.
A véres tisztogatás közepén lázadás tört ki Zakarum lovagrendjében a paladinok
között. A lázadók elítélték az inkvizíció módszereit, és kinyilvánították, hogy
az általuk létrehozott új lovagrend megvédi az ártatlanokat, és az eddigi gonosz
elleni harcuk az elöljáróik bűne volt. Eldöntötték, hogy a gonoszság valódi
forrása, a három Főgonosz - Diablo, Baal, és Mephisto - ellen harcolnak. Ezután
a lázadó paladinok elhagyták a Zakarum testvériséget, és nyugatra távoztak.
Westmarch Lovagjai, akik legyőzték
Leoric király hatalmas seregét, tiszta szívvel és a Jóra felesküdve követik
Zakarum és a Fény Hitének tanításait. Egy mindig csatára kész harcos, kinek
Hite a pajzsa, és mindig azért küzd, amiben hisz. Képességei lehetőséget adnak
neki, hogy társaival jót tegyen, és könyörtelenül lecsapjon ellenségeire. Vannak,
akik elvakultan fanatikusnak hiszik, de legtöbben felismerik benne a Fény erejét
és jóságát.
K ü l s ő s é g e k
me Szent Harcosunk, aki megvéd minden ártatlant és
rászorulót Istene nevében. A Paladin igen jó karakternek mondható, mivel vannak
támadó és védekező varázslatai (melyeket társaira is kiterjeszthet), ezenkívül
közelharcban is igen használható (ezt a képességét növelni is tudja). Bár alapvetően
harcos karakter, mégis a legjobb tulajdonsága az, hogy képes aurákat fejleszteni,
amik az általa használt eszközök és páncélok hatékonyságát - fegyverei sebzését
- rezisztenciáját (szörnyekre és varázslatokra egyaránt) növelhetik, valamint
társainak is védelmet biztosíthatnak. Az aura a Paladinból árad szét körkörösen,
és pozitív vagy negatív hatással van mindenkire, aki a közelébe kerül, attól függően,
milyen az aura típusa. Ha fejlesztjük ezt a képességét, akkor az aurák időtartama,
hatósugara és ereje nőni fog. Az aurák hatósugara a következő lépésenként nő:
1. szint - 4 yard, 2. szint - 8,6 yard, 3. szint - 10 yard, 4. szint - 11,3 yard,
5. szint - 12,6 yard.
Manára nincs szükség az aurák fenntartásához, egy kivétellel de erről majd később
szólunk. Ha egy másik játékos az aura hatósugarába kerül, és az akár pozitív,
akár negatív hatással van rá, ez nem csökkenti a Paladin mannaszintjét. Ha a Paladin
társa az aura hatósugarába kerül, részesül annak hatásából, például ha a Might
3. szinten van, minden ott tartózkodó karakter sebzése 70%-kal nő. Természetesen
ez a mindenki saját sebzési értékéhez ad 70%-ot, és nem veszi át a Paladin erejét
(sajnos). Ha hatással van ránk (vagy egyes esetekben az ellenséges lényekre) az
aura, ugyanazt a fénylő jelenséget tapasztalhatjuk magunk (vagy ellenségünk) körül.
Egy aura különbözik a többitől. A Prayer működése során fogyasztja mannánkat,
de ez nem lesz jelentősebb, ha más is a hatósugarába kerül. Tehát akárhány játékos
is kerül közel hozzánk, csak annyi mannánk fogy majd, mintha csak ránk lenne hatással.
Egyszerre csak egy aura lehet körülöttünk, ha egy másikat aktivizálunk, az kioltja
az előzőt. Az aurák váltása azonnali, nincs várakozási idő, és be lehet tenni
őket hotkey-re vagy az "S"-el előhívható menüből is aktivizálhatóak. Amennyiben
a játékban kettő vagy több Paladin is szerepel, és más aurák vannak körülöttük
azok egymásra is hatnak. Lássunk egy példát. Ha az egyik Paladin a Might
míg a másik a Holy Fire aurát viseli, és egymás közelébe kerülnek, akkor
mindkettő rendelkezni fog a sebzés fokozása és a tűzzel sebzés módosításokkal.
Képzeljetek el, egy csak Paladinokból álló partit (ez jelenthet akár 8 Paladint
is!!!), mind különböző aurákkal felvértezve és szörny hegyekkel körülvéve. Mészárlás!!
:) De vigyázat, vannak negatív hatású aurák is! Ha ugyanaz az aura van mindenkin,
akkor nem hatványozódik a hatása. Akárcsak a védelmi és támadó aurák esetében
Paladinnak van "képzettség fája" a harci és védelmi képességeihez. Ez hasonló
a Barbáréhoz, a fegyverek és védelmi eszközök hatékonyságát fokozza. Különböznek
az auráktól, mivel használat előtt elő kell őket készíteni és mannát is felhasználnak.
H a r c i k é p e s s é g e k
"képzettség fa" első harmadában megtalálhatjuk a Holy
Boltot, melynek igen nagy hasznát fogjuk venni az élőhalottakkal szemben,
valamint a Smite-ot, amely növeli a sebzést és hátralöki az ellenfeleket,
valamint itt van a Sacrifice is, de ezt óvatosan használjuk, mert nemcsak
mannába kerül, hanem a Hp-ból is elvesz a nagyobb sebzés és találati pontosság
érdekében.
A második harmad már érdekesebb. Itt van a Zeal, amely képessé tesz arra,
hogy egy csapással több közeli ellenfelet is sebezzünk (mint a Hellfireben a
Monk bottal), a Vengeance tűz, jég és villám támadásokat ad, ami nagyon
hasznos lesz, ha egyszerre támadnak ránk különböző rezisztenciájú szörnyek.
Mivel az ellenfelek ellenálló képességét a Diablo II-ben nem lehet előre tudni
(ki kell tapasztalni), így ez a képesség eleinte igencsak hasznos lesz. A Conversion
egy igen érdekes dolog, mivel általa irányításunk alá vonhatunk ellenséges teremtményeket,
hasonló mértékben, mint ahogy a Nekromanta tudja rákényszeríteni akaratát másokra.
A Fist of Heaven (Mennyország ökle) egy igen találó név, ha azt nézzük
mekkora pusztításra képes ez a villám alapú képesség. Alacsony szinten is valósággal
lesöpri az ellenfelet a színről.
Amik itt találhatók:
- Sacrifice - Mi a dicsőség ára? Saját vérével
megszentelve kardját, Zakarum lovagja képes megnövelni harci képességeit fizikai
esszenciája egy kis részének feláldozásával. Ez az áldozat hitének szimbóluma,
amit még a legkisebb lovagnak is meg kell adnia a Mennyei Fény előtt, hogy
bebizonyítsa, érdemes a győzelemre.
Hatás: Növeli a sebzést és a sebességet egy kis életerő árán.
- Smite - A paladin kardja az igazság hatalmát
jelképezi, és pajzsa szimbolizálja hite erejét. Mindkettőt igazságosztásra
használja. Ahogy az igazságosság adhatja lelkének az erőt, hogy legyőzze ellenségét,
úgy a hite is fegyver lehet, hogy visszavágjon mindazoknak, akik a vesztét
akarják. Így a Paladinok kifejlesztettek néhány harci technikát, aminél a
pajzsot nem csak védekezésre, hanem támadásra is használják.
Hatás: Vágd pofán ellenfeled a pajzsoddal, így nem csak sebzed,
de hátra is lököd vele.
- Holy Bolt - A paladin
megtanulhat tiszta és igaz energiákból álló lövedéket idézni. Ezek az energialövedékek
az élet hordozói, ami csapás az élőhalottnak és segítség a hivőnek. A Taelon
Hídi csatánál, a helyiek úgy érezték, minden elveszett, amikor sétáló hullák
csoportja ostromolta őket. Éppen akkor, amikor a szedett-vedett helyi katonaságot
majdnem legyőzték az élőhalottak, egy kis csoport paladin jelent meg. Átgázoltak
az élőhalottak rothadó hullái között, és tiszta, isteni fényből álló lövedékeket
hajigáltak közéjük, amik elűzték a harcoló holttestekből az azokat irányító
gonoszt, és felfrissítették a kimerül túlélőket.
Hatás: Hasonlóan a Diablohoz itt is nagyon jó csontik ellen,
de meglepő módon társait gyógyítja vele.
- Zeal - Egy nemes paladin, aki hitében megingathatatlan,
magához hívhatja a szentség szellemét, hogy látszólag lehetetlen feladatokat
is véghez vihessen. Mikor körülveszik ellenségei, egy ebben a képességben
jártas paladin lelkes szenvedéllyel támad rá egyszerre minden ellenségére.
Hatás: Egy támadással több ellenfelet támadunk egyszerre.
- Charge - Ha egy paladin félelmet mutat, akkor
hite hiányát mutatja, és egy hitetlen paladin kevesebb, mint egy ember- nemhogy
egy lovag. Ha minden más elbukik, akkor csak a hite lehet az, ami győzelemre
vezeti a paladint. A hit harcosai soha nem térnek ki a harc elől, hanem inkább
leszegett fejjel és maguk elé húzott pajzzsal megrohanják ellenségeik, hogy
dicsőségük vigye őket a csata sűrűjébe, és ők adják az első csapást.
Hatás: Megrohamozod ellenfeled és egy jó nagyot ütsz rajta (akár
fegyverrel, akár puszta kézzel).
- Vengeance -Amikor egy paladin a gonosz elpusztítására
indul, magához hívhatja a régi lovagok igaz szellemeit. Ahogy megidézi őket,
a szellemek megjelennek és energiáikat a paladinnak és társainak fegyvereibe
vezetik.
Hatás: Tűz, jég és villám támadásokat ad, ami nagyon hasznos
lesz, ha egyszerre támadnak ránk különböző rezisztenciájú szörnyek.
- Blessed Hammer - Akarat Látomásai egy reménytelen
csatáról mesélnek. Élőhalottak légiója ostromolta apácák egy kis zárdáját,
akik a szent ereklye, Ghrab Thaar kalapácsának őrzői voltak. A zárdában egy
vad szakadék felett függött a Kalapács. A nővérek tudták, hogy a kalapács
az Isteni fény hordozója, és megesküdtek, hogy soha nem hagyják, hogy a gonosz
kezére jusson. Saját fegyvereik nem lévén, és mivel senki nem védte őket,
feláldozták magukat, hogy megsemmisítsék a kalapácsot. Inkább, mint hogy hagyják
az élőhalottakat kifosztani templomuk és elrabolni az ereklyét, fogták a kalapácsot
és belevetették maguk a vad szakadékba. Abban a pillanatban az isteni Fény
hatalmas ereje söpört végig az élőhalottak hadán, ott pusztítva el azokat,
ahol éppen álltak. Azóta egy jól képzett paladin képes az akkori energia-kitörés
maradványit felhasználva egy forgó mágikus kalapácsot megidézni, ami elsöpri
ellenségei, főleg az élőhalottakat.
Hatás: Közelre jó, egy forgó kalapács mely egy kört ír le, sebzi
az ott állókat. Élőhalottak jobban sebződnek.
- Conversion - Az akarat és az acél erején keresztül,
egy nemes paladin ezzel a képességgel elvakíthatja ellenségeit az Isteni Fény
dicsőségével. Miután szemben állt és harcolt a paladinnal és látta az igazságosság
tüzét égni szemeiben, az ellenséget néha megszállja az isteni kegyelem, és
rádöbben régi tetteinek helytelenségére. Amint az átalakulás befejeződik,
az átállított korábbi társai ellen fordul.
Hatás: Egy sikeres támadás esélyt ad arra, hogy az ellenfél
átálljon a mi oldalunkra.
- Holy Shield - Egy
paladinnak a pajzsa szimbolizálja hitét. Egy paladin belevezetheti hitét pajzsába,
megerősítve védelmi értékét szent energiával. Minél tisztább hite, annál nagyobb
lesz a védelme.
Hatás: Mágikusan növeli a pajzs ellenálló képességét.
- Fist of Heaven -
Ezzel a varázslattal a paladin megidézheti a szent bosszú erejét. Villámként
manifesztálódva lecsap a menyekből, és ezer szilánkra robbanva szétsugárzik
eltörölve a gonoszt a csatamezőről.
Hatás: Villám súlyt le az égből Holy Bolt-okat szórva becsapódása
helyén.
V é d e l m i a u r á k
zeknek a fejlesztése igen jótékony hatással lesz mind
rád, mind társaidra nézve. Mivel alapvetően harcos karakter, főleg a mágikus
támadások ellen védenek ezek az aurák. Tűz, jég és villám elleni védelemre külön
aurák szolgálnak de a csúcson ott a Salvation, mely mindezek ellen egyszerre
ad ellenállást, plusz véd a mérgezéstől is. A szintedtől függően nő a védelem
mértéke.
Ha ezt a karaktert a közelharcra specializálod, akkor érdemes pontokat adni
a Defiance-hez (6. szint, a képzettség fa középső ága), rögtön ahogy
megteheted, mert ez nagymértékben növeli a páncél védelmi szintjét, lehetővé
téve, hogy tovább bírd a harcot, mielőtt vissza kell vonulnod, hogy például
a Prayer-el meggyógyítsd magad. A 24. szint felett tudod majd igazán
felpumpálni a manaszinted, az első aura erre a Meditation a második a
30. szintű Redemption, ami valószínűleg hatékonyabb lesz.
Ami itt található:
- Prayer - Ez az aura egy meleg gyógyító fénnyel
járja át a paladint és társait. Imája keresztülviszi őket a legszörnyűbb helyzeteken
is, és meggyógyítja a legmélyebb sebeket is.
Hatás: gyógyító aura, társaidra is hat (nem fogyaszt több mannát)
- Resist Fire - Imájába burkolózva az isteni Fény
hű szolgája keresztülsétálhat akár egy tűztavon is, és csak a szilárd hitének
kellemes melegét érzi. Ha elég erős a paladin hite, még egy tűzvész pusztító
hatalmának is ellenállhat.
Hatás: tűz alapú támadások elleni rezisztenciánkat növeli.
- Defiance - Szent fény izzásával vértezve fel
magát és társait, a paladin bátran száll szembe ellenségével. Eltökéltséggel
és határozottsággal az arcán, a hite a pajzsa a sérülések ellen.
Hatás: A védettségünket "tuningolja".
- Resist Cold - Az igaz ima ragyogása minden meleg
és kényelem, amire a paladinnak szüksége van. Mélyen az aura védelmébe zárva
az igazhitű sosem fél a fagytól.
Hatás: Jég alapú támadások elleni rezisztenciánkat növeli.
- Cleansing - A paladin tisztasága áll szemben
minden kísértéssel. Tiszta testben és lélekben és hisz abban, hogy az isteni
Fény ragyogása megvédi minden tisztátalanságtól. A Hit Lovagja sosem szennyeződhet
be.
Hatás: Csökkenti a mérgezés időtartamát.
- Resist Lightning - Még a természet elemeinek
is meg kell hajolniuk az isteni Fény dicsősége előtt. Mikor Zakarum lovagja
létrehozza ezt az aurát, csökken a saját és társai testének vezetőképessége,
megvédve ezzel őket az elektromos erőt hordozó támadásoktól.
Hatás: Villám alapú támadások elleni rezisztenciánkat növeli.
- Vigor - Zakarum nemes lovagja mindig érzi az
üdvössége áradását. Szükség esetén a világ súlya leszáll vállairól, így képes
lesz menetelni anélkül, hogy teste panaszaira kéne figyelnie.
Hatás: A kitartást és sebességet növeli.
- Meditation - Csendes imák kimondásával a paladin
ellátja magát az isteni Fénnyel. Ezen imák segítségével szellemileg felfrissül.
Hatás: A manna visszatöltődésének sebességet növeli.
- Redemption - A paladinnak hinnie kell abban,
hogy mindenki méltó a megváltásra. Ezzel az aurával a paladin megosztja a
Fényt legyőzött ellenségeikkel. Minden végrehajtott feloldozással, a paladin
és csapata fizikálisan és szellemileg is felfrissülnek.
Hatás: Hullákból lehet nyerni mannát és életitalt.
- Salvation - Az isteni Fény mindenható az egész
világon. Ezzel az aurával a paladin magához hívja ezt a fényt, hogy megvédje
csapatát az elementális támadásoktól.
Hatás: Ez három az egyben (a Resist Fire, a Resist Cold és a
Resist Lightning).
T á m a d ó a u r á k
nnek a "képzettség fának" az első
ágán található a Might, a Blessed Aim, a Concentration
és a Fanaticism, melyek segítséget nyújtanak neked a közelharcban úgy,
hogy növelik a hatékonyságot, a találati valószínűséget, a sebességet és a támadás
folyamatosságának esélyét.
A második ág a szörnyek ellenálló képességét teszi próbára, a Holy Fire,
a Holy Freez és a Holy Shock segítségével.
A harmadik ágon lévő aurák az ellenfél támadásait saját maguk ellen fordítják.
A Thorns, a Sanctuary és a Conviction a sérülést visszatükrözi
az ellenségre, elhárítja és sebzi az élőholtakat, meggyengíti a szörnyek páncélját
és egyéb ellenálló képességét.
A 6. szint felett döntened kell majd a specializációdról, ettől függenek majd
tulajdonságaid. Azonban hogy ez miként alakul, az rajtad fog múlni.
Ami itt található:
- Might - A csata hevét elkapva a paladin hívja
az igazság és a becsület erejét, amit csapata támadásához ad. Amelyik ütés
félrecsúszna, így eltalálja célját, és az eltérített ütések áthasítják a páncélt
és a húsba mélyednek.
Hatás: Növeli a saját és a társak sebzését.
- Holy Fire - Egy
nemes paladin, izzó kő nyomával a levegőben, ezt az aurát használva lép harcba.
Minden hatókörben levőt az isteni tűz lángjai égetnek. Vigyázzatok Pokol bestiái,
a tisztítótűz rajtatok van!
Hatás: Aki közeledbe (az aurán belülre) kerül, kis tűzlabdát
kap az arcába.
- Throns - A szemet szemért elv néha nem elég.
Azok, akik az Isteni Fény küldöttét akarják megtámadni, jobb ha vigyáznak,
mert a megtorlás gyors és halálbiztos lesz. Csapásaikat százszorosan kapják
vissza.
Hatás: A támadásokat visszaveri az ellenfelekre (így ők is sebződnek).
- Blessed Aim - Az Isteni Fény szelleme örökké
éber, és szükség esetén megsegíti hű tanítványait. Ha ezt az aurát alkalmazza,
akkor ezek a szellemek vezetik a paladin és társai kezét, és sikeresek lesznek
olyan csapásaik, amik egyébként nem találnának.
Hatás: A találati valószínűséget növeli.
- Concentration - Azok, aki ezen aura hatókörében
vannak, a világosság ajándékát kapják. Nyugodt fényesség érzete megtisztítja
elméjük, így a saját feladataikra koncentrálhatnak a csata figyelemelterelő
káosza helyett. Ez a nyugalom érzete miatt a paladin és csapattagjai képesek
pusztító és kiszámított csapásokat bevinni.
Hatás: Növeli esélyedet egy megszakítatlan támadásra.
- Holy Freez - Ezt
az aurát használva a paladin körül drasztikusan lecsökken a hőmérséklet, megfagyasztva
ellenségei húsát. Akikre hat, azok mozgása lelassul, és így a paladin könnyen
visszaűzheti őket a pokolba, oda, ahonnan előmásztak.
Hatás: Mint a Holy Fire, csak jéggel sebez.
- Holy Shock - Ezen
aura erejével megáldott paladin az isteni Fény erejét hívja magához, hogy
elpusztítsa a körülötte levő ellenségeit. Isteni lövedékek ugranak elő a földből
és lesújtanak a paladin ellenségeire.
Hatás: Mint a Holy Fire, csak villámmal sebez.
- Sanctuary - Ezen aura miatt a paladin egy belső,
szent fénnyel fog ragyogni. Ez a fény kiátkozás az élőhalottaknak. Az aura
az élet esszenciáját és a paladin szilárd hitének tisztaságát hordozza.
Hatás: Eltaszítja és sebzi az élőholtakat.
- Fanaticism - Az igaz hit fantasztikus tettekre
sarkalhatja hordozóit. Ezzel az aurával a paladin és csapattagjai heves szent
lelkiállapotba viszik maguk, így ütéseik sebessége olyan gyors lesz, mint
a kasza, ami a gabonát aratja.
Hatás: A támadás sebességét növeli.
- Conviction - A paladin erejét megpillantani
és félelmetes, hát még ha a szilárd hit aurája izzik rajta. Ez az igazság
dicsfénye megmutatja a zord végzetük azoknak, akik fénylő körén belül tartózkodnak.
Mindenki, aki a paladinnal és csapatával szemben áll, megérti az ostobaság
jelentését.
Hatás: Az ellenfelek védettségét és rezisztenciáját csökkenti.