Game Karakterek Vilagok Szintek Horadic
Cube Download © by BadStyle | All rights reserved, 2003 ! |
D i a b l o I I
Diablo II-ben 5 új karakter közül választhatunk. Ezek
az Amazon, a Barbár, a Nekromanta, a Paladin és a Varázslónõ.
Egyet sem vettek át a Diablo karaktereibõl, bár a varázslónõ
tulajdonképpen az elsõ részben is szerepelt, csak nem volt
ilyen nõies :) Minden karakternek meglesznek a speciális, csak
rá jellemzõ képességei, mind a harc, mind a varázslatok
területén. Errõl a karaktereknél mindent megtaláltok.
A Diablo II négy fejezetbõl áll. Ez négy különbözõ
helyszínt (várost és hozzá tartozó terepet,
labirintust stb) és fõellenséget takar. Minden városnak
mások a külsõ jegyei, más népek élnek
bennük és minden épület, barlang stb, az adott terület
jellegzetes vonásait viseli magán. Azonban nem lehet csak úgy
átlépni egyikrõl a másikra. Csak akkor juthatunk
át a következõ szintre, ha az elõzõ pálya
feladatait teljesítettük, és az ott uralkodó fõellenséggel
végeztünk. Ezután egy karaván, hajó vagy egyéb
eszköz fog a rendelkezésünkre állni, amivel a következõ
városba utazhatunk.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ö s s z e f o g l a l ó
Diablo II fegyverrendszere sokkal összetettebb az elõzõ részéhez
képest. Nemcsak a használható fegyverek száma növekedett
meg jelentõsen, de a mûködésük és elkészítésük
is változásokon esett keresztül. Az egyes fegyverfajtákra
külön oldalon térünk ki, itt csak egy általános
összefoglalót szeretnénk nyújtani.
T á v o l s á g é s c é l z á s
harcrendszer egyik legnagyobb változását a közelharcban
használható fegyverek tulajdonságainak kibõvítése
azzal, hogy mindegyik rendelkezik hatókörzettel. A Diabloban minden
közelharci fegyver egyforma, egy téregységes hatótávolsággal
rendelkezett. Jelentõs különbséget csak a sebzések
és a sebességük jelentett. Nos, a második részben
a lándzsák, alabárdok nagyobb csapástávolsággal
rendelkeznek mint a kardok, a buzogányok, nem beszélve a tõrök
és varázspálcák csökkentett hatótávolságáról.
A célzás rendszere is megváltozott; míg a Diabloban
csupán az irányt tudtuk kijelölni csapásainknak, addig
most lehetõségünk nyílik arra, hogy a távolabbra
ható fegyverekkel (pl. lándzsa) nem a közvetlenül elõttünk
álló ellenfelet üssük meg, hanem akár a mögötte
állót. Így akár a kisebb szörnyeket pajzsként
is használhatjuk a nagyobbak ellen. Hasonló a helyzet az íj
és dárda esetén is, de...
E g y k e z e s é s k é t k e z e s f e g y v e r e k
agyon kevesen használtak kétkezes fegyvert az elõzõ
részben, mivel a nagyobb sebzés nem kompenzálta azt a hátrányt,
amit a pajzs kényszerû mellõzése és a kisebb
fegyversebesség okozott. Kivételt talán csak a legerõsebb
varázstárgyak képeztek. Nos, a Diablo II-ben már
lépéseket tettek ennek a kiegyenlítésére,
azonban még kiterjedt tesztelés szükségeltetik ahhoz,
hogy megállapíthassák a legjobb arányt a sebzés,
tartósság és sebesség tekintetében.
F e g y v e r e k m e g j e l e n í t é s e
Dibalo II-ben a tárgyak megjelenítése kidolgozottabb és
változatosabb, mint az elõdjénél. Mind a páncéloknak,
mind a fegyvereknek nagyon sok egyedi grafikája van. Így a karakter
kinézete pontosan tükrözi a viselt tárgyakat. Mindenki
emlékezhet, hogy az elsõ részben egy tõr pontosan
úgy nézett ki a játékos kezében, mint pl.
egy kétkezes kard. Nos, ennek vége.
A másik nagy fejlõdés a mágikus fegyverek megjelenítésében
tapasztalható. Többé már nem azonos kinézetûek
a nem-mágikus társaikkal, hanem bizonyos színeket kapnak,
azonban ez még nem szükségszerûen mutatja meg, hogy
milyen mágiával van ellátva kedvenc kis fegyverünk.
A Diablo II korábbi teszt változataiban a mágikus fegyverek
inkább rajzfilmszerû színeket kaptak, míg a mostani
változatokban inkább a fémes színek dominálnak.
A mágikus fegyverek eltérõ megjelenítéséhez
hasonlóan a nagyon ritka, ún. unique tárgyak és
tárgycsoportok (item set) megjelenítése is jelentõsen
különbözni fog a hagyományos tárgyakétól.
Item set-ben, azaz összetartozó tárgyakban pompázó
karakterekrõl még nem kerültek ki képek, de a Blizzard
ígéreteinek alapján valami nagyon különlegesre
számíthatunk. Így, ha valami nagyon különleges
tárgyat viselünk, azt mindenki bizonyára irigykedve fogja
szemlélni...
Mindezeken felül néhány karaktertulajdonság is meg
fogja változtatni a fegyverek kinézetét, mint pl. az Enchant,
ami a Varázslóno vörös pengéjén látható.
I n f o r m á c i ó k
képernyõn megjelenõ információ lényegesen
széleskörûbb, mint az az elsõ részben volt.
A fegyverek új tulajdonságokat kaptak, úgymint fegyverosztály
(weapon class) és támadási sebesség (attack rate).
A fegyverosztály információknak tulajdonképpen akkor
van nagy jelentõsége, ha figyelembe vesszük az egyes karakterosztályok
speciális tulajdonságait, mint pl. a barbár fegyvermesteri
képességét. Valamint azt, hogy némely fegyver sebzése
módosul a támadott szörnytõl függõen (pl.
élõhalottak ellen).
A támadási sebesség azonban még a fegyverosztálynál
is fontosabb, ugyanis ez fogja meghatározni, hogy egységnyi idõ
alatt hányat fogunk csapni, azaz mekkora sebzést fogunk bevinni.
Természetesen a kisebb és ezáltal kevesebbet sebzõ
fegyverek a gyorsabbak, míg a lassabb, nehezebb fegyverek jelentõs
sebzéseket képesek produkálni. Így érdemes
nagy figyelmet fordítani arra, hogy kedvenc fegyverünk milyen sebességgel
bír.
M ó d o s í t ó k
Diabloban a mágikus tárgyak voltak azok, amik után mindenki
a legjobban vágyott. Információink ez ügyben, a részleteket
tekintve még meglehetõsen korlátozottak, de annyit azért
elmondhatunk, hogy a második rész még több féle
mágikus tárgyat fog tartalmazni, mint elõdje. Sok esetben
hasonló lesz a tárgyak neveinek elõtagja vagy utótagja,
de számos újdonsággal is találkozni fogunk. Ilyen
lesz pl. a poison lenght reduction, ami mérgek hatásának
hosszát hivatott csökkenteni.
Természetesen egyes módosítók csak bizonyos fegyverosztálynál
lesznek generálva, ahogy az már jól bevált az elsõ
rész esetén is. Ami jó hír, hogy nem lesznek negatív
módosítók, így nem kell attól tartanunk,
hogy a nehezen megszerzett mágikus tárgyunk még annyit
sem ér, mint mezei társa.
A módosítókhoz tartoznak a kiválóbb (superior)
és a tökéletlen (cracked) változatok is, amik ugyan
nem tartoznak mágikus módosítókhoz, de kb. 20%-kal
változtatják a fegyver alapértékeit, értelemszerûen
pozitív vagy negatív irányban. Pl. egy normál kard
tartóssága 30, sebzése 2-6, akkor a superior változat
kb. 35 tartóssággal és 2-7 sebzéssel, míg
a tökéletlen változat 25 tartóssággal és
1-5 sebzéssel fog rendelkezni. Mindezek alapján látszik,
hogy ha pl. egy superior változatú tárgy kap valamilyen
mágikus módosítót (pl. +100% sebzést), akkor
ugyanennek a kardnak a sebzése 4-14 lesz, míg a tökéletlen
társáé csupán 2-10.
Az is valószínûsíthetõ, hogy a kétkezes
fegyverek módosítói nagyobbak lesznek éppen a korábban
említett kiegyenlítés miatt, mint ahogy ez volt a helyzet
az elsõ részben is. Gondoljunk csak arra, hogy az egykezes fegyvereken
csupán a Star volt elérhetõ, míg a kétkezesek
esetében megtalálható volt a Zodiac is.
R i t k a é s E g y e d i f e g yv e r e k i l l . t á r g y
c s o p o r t o k
Mindezekrõl külön oldalon találhattok információt,
itt csupán egy kisebb összefoglalást prezentálunk:
nique: Olyan ritka tárgyak, melyek elõredefiniált tulajdonságokkal rendelkeznek, valamint több módosító található rajtuk, mint egy szokványos mágikus tárgyon. Használatuk esetén a karakter megjelenése megváltozik, így külsõre azonosíthatók lesznek. Természetesen köztük is vannak gyengébb, illetve erõsebb fegyverek. A legjobbak csupán magasabb, nehezebb szinteken találhatóak meg.
árgycsoportok: Az unique tárgyakhoz hasonlítanak annyiban, hogy mindegyikük rendelkezik saját névvel és rögzített tulajdonságokkal. Minden tárgy az egyes csoportokban azonnal azonosítható és rögtön azt is megtudhatjuk, hogy még melyek azok a tárgyak, amelyek ebbe a csoportba tartoznak. Értékük igazán akkor növekszik meg jelentõsen, amikor az összest birtokoljuk egy csoporton belül, ugyanis ilyenkor a hatásuk lényegesen megnõ. Ezek mibenlétérõl még nincs információ közzétéve a Blizzard részérõl. Mindenesetre a teljes csoport viselése azonnal észrevehetõ, mivel a karakter speciális külsõt kap.
itkaságok: A ritka tárgyak egy új fajtát képviselnek. Hasonlóan a unique tárgyakhoz, ezek is több módosítót kapnak, mint a szokásos mágikus tárgyak, de ezek a módosítók véletlenszerûen lesznek generálva. Neveik félig-meddig lesznek csak randomok. Valószínûleg a legjobb tárgyak ebbõl a csoportból fognak kikerülni, de ritkábbak lesznek, mint pl. egy obsidian ring of zodiac az elsõ részben.
F e g y v e r e k g e n e r á l á s a
Diablohoz hasonlóan történik a fegyverek és tárgyak
generálása itt is. Pl. a páncélok AC-je egy bizonyos
skálán változott, volt teljes vértezet 65-ös
és 70-es AC-val is. Ugyanez található meg a második
részben is, de most kiterjesztették ezt a változatosságot
a fegyverek és páncélok tartósságára
is. Bár ez a tartóssági tartomány valószínûleg
nem lesz nagy.
D r á g a k ö v e k
drágakövek egy új típusú tárgyat jelentenek
a Diablo II-ben, melyeket csak a foglalattal (socket) ellátott tárgyak
esetében használhatunk. A drágakövek címû
oldalon teljes információ található szerepükrõl,
itt csak a fegyverekkel kapcsolatos információkat közöljük.
A foglalattal ellátott tárgyak sohasem mágikusak és
csak a drágakõ behelyezése után kapnak speciális
tulajdonságokat. Minden fegyver, a tõrtõl elindulva az
íjakig rendelkezhet ilyen foglalattal, melyek száma egytõl
háromig változhat. Általánosan azt mondhatjuk el,
hogy a drágakövet behelyezve valamilyen formájú sebzést
ad a fegyvernek, pl. tûz sebzés, méregsebzést, stb.
A drágakövek erõsségének öt szintje van.
Minél erõsebb a drágakõ, annál nagyobb a
sebzésmódosítója. A drágaköveket csak
speciális helyeken lehet cserélni, illetve beépíteni.
Természetesen a pajzsokat is lehet drágakõvel ellátni,
melyek általában védettséget adnak elementális
formájú támadásokkal szemben. Pl. a gyémánt
a villám elleni védettséget növeli.
E l a d á s é s j a v í t á s
z egyik legnagyobb bevételi forrásunk a Diabloban a különbözõ
talált fegyverek, páncélok eladása volt. Ez a továbbiakban
is megmarad. Az eladási ár természetesen nagymértékben
függ a tárgyon lévõ módosítóktól.
Ezenkívül a ritkaságok értéke valószínûleg
a csillagos eget fogja súrolni attól függetlenül, hogy
fegyver vagy páncél az adott tárgy. Ez utóbbit azért
kell kiemelni, mert a Diabloban a páncélok ára lényegesen
nagyobb volt.
Ha valamelyik tárgy tartóssági értéke nullára
csökken, akkor a tárgy képe vörös színûre
vált és nem használható egészen a megjavításáig,
melyet általában a városokban végeztethetünk
el a megfelelõ szakemberrel. Ez egy jelentõs újítás
az elsõ részhez képest, mivel ott búcsút
mondhattunk örökre fegyverünknek, páncélunknak,
ha tönkrementek. Az eladás, vétel és javíttatás
egyszerûbbé vált az új NPC felülettel, melynél
egyszerre láthatjuk a tárgyainkat a jobb oldalon és az
NPC-ket (aki veszi, javítja tárgyainkat) a bal oldalon. Az összes
tárgy látható és minden információ
megjelenik róluk, köztük az aktuális ár is. A
bal klikk segítségével úgy adhatunk/vehetünk
tárgyakat, hogy a program megerõsítést kér
részünkrõl, míg a jobb klikk segítségével
ez a lépés kimarad.
z árszabás hasonló, mint az elsõ részben. A tárgyaknak van egy alapértékük típusoktól függõen és ehhez jön még hozzá a különbözõ módosítók okozta árváltozás. Az unique tárgyak és a tárgycsoportok esetében az ár természetesen jóval nagyobb, de minden esetben azonos, tehát ezek árát a program kódja már eleve tartalmazza. A ritkaságok ára szintén a többszöröse egy normális tárgyénak, azonban a véletlen generálásukból adódóan az áruk is a tulajdonságokkal együtt változik.
kereskedõk a tárgyakat, köztük a fegyvereket is az új áruk negyedéért veszik, ami elég kevés de ezt már megszokhattuk az elsõ részben is. Egy városban általában két-három kereskedõ is van, de az árak ugyanazok, így nincs értelme keresni a legolcsóbb helyet. A javíttatás kezdetben még kicsit drágának tûnt, de az utóbbi tesztekben már optimalizálva lett ezek díjszabása is.
H a z á r d j á t é k
émely kereskedõ felajánlja a hazárdírozást
a boltjában. Ez abból áll, hogy teljesen azonosítatlan
mágikus tárgyakat árul. Természetesen a szokásos
ár többszöröséért. Viszont NAGY szerencse
esetén akár ritka tárgyakat vagy tárgycsoport tagját
is megkaphatjuk. Vagy pedig egy teljesen sima, hétköznapi varázscuccot...
Ennek ellenére, ha sok pénzünk van, akkor elég nagy
kísértést jelent a dolog.
Kezelofelület
A játék kezelofelülete (kis gyakorlással) egyszeru, nem hiszem hogy problémát okozhat.
Bal alsó sarok life gömb, életero.
Jobb alsó sarok: mana gömb, magikus energia
(mágikus varázslatokhoz x számú enegia kell)
Mini panel részei: karakterlap (character), Inv. (leltár), képzettségfa (skill tree), térkép (automap), üzenetek (message log), küldetések (quest log) stb.
Erönléti csík: lent középen található, futás közben fáradsz, ekkor csökken. (stamina)
Your Private Stash = a saját ládikód
(a belerakott cuccaid, nem tunnek el, ha kilépsz a játékból)
Harcolni, mozogni az egérrel lehet.
Öv: fontos hogy az övben, gyógy és mana italt tárolhatsz (life-mana potion), ezeket az 1-2-3-4-es gombokkal ihatod meg.
Képzettségfa: ha a tapsztalati pontjaid száma eléri a "next levelt" akkor kapsz 1 skill és 5 stats pontot, amit belátásod szerint oszthatsz el, vagy tartalékolhatod a jobb skill-ekre.
A karakterlap:
Strength = ero
Dexterity = ügyesség
Vitality =életero
Energy = energia
Level: karakter szintje
Attack (atr) rating = támadó érték
D defense (def) Rating = védekezo érték
Fire resistance = tuz elleni védetség
Cold res = fagy
Lighting res = villám
Poison res = méreg
Trade felülete:
Válaszd a Trade/repair-t adott npc-nél.
Act1-Act5-ig különböznek a kereskedok, de a a felület ugyanaz.
A megvételre szánt tárgy felé mész az egérrel,
megjelenik az ára, ha el akarod adni, akkor meg a megvételéért
adott pénzt mutatja meg.
Buy = vesz
Sell = elad
A nagy értelmezo szótárban a játékban elöforduló szavak, szlogenek, kifejezések jelentését - értelmezését írom lemint pl. hi = köszönés (Szia)
Szövegek a numerikus billentyuzeten
0 = Help (segítség!)
1 = Come on (gyere!)
2 = Yours (neked - számodra)
3 = Thanks (köszi)
4 = Sorry (bocs, sajnálom)
5 = Bye (búcsúzás)
6 = Time to die (itt az ido a halálra..)
Neten használatos szavak:
Hi = Szia
Bye = viszlát
Cu = viszlát
Thx = kössz (thanks)
Sorry = bocsánat
Brb = visszatérek
(be right back, általában cuccolásnál használjuk)
Re = köszönés
(ha már találkoztál bajtársaddal min. egyszer)
Np = ha megköszönsz valamit (nincs mit)
Pill = pillanat, (egy pillanat múlva itt vagyok)
k = OK (rendben)
Andy = Andariel (Act 1 utolsó "Boss", fonök)
clvl = Character Level
cs =Chaos Sanctuary (Diablo's liar in act 4)
cube = Horadric Cube
fps = frames per second, a másodpercenként
megjelenített képek számát jelenti
host = gazda, több játékos esetén azt hívják
így,
akinek a gépe a szerver
quest = küldetés, rövidítve (q)
mdr = magic damage reduction
wp = waypoint
tp = town portal
lvl = level-up, szintlépés
Rulez = király, baró
PvP = player vs player
Soj = Stone of Jordan
(értékes +1 skillt adó unique ring és fizeto eszköz)
kaszt: karakterosztály, a 7 típus egyike
kaszt-függo = csak a kasztra jellemzo egyedi tulajdonság
Ias =Increased attack speed, a támadási sebesség megnövelését
jelzi, a feltüntetett százalékos értékben
lag =adatkiesés, ha kis idore megszakad a kapcsolat a szerverrel, és
késnek a játékhoz szükséges adatok
maphack: egy ismert program, aminek segítségével
láthatóvá válik az egész térkép
a játékban
dual leech = mana és life lopó (szívó) cucc egyben
faster hit recovery = gyorsabb magához térés
boost = karakter húzását jelent, gyors elore haladást
tesz lehetové egy magas szinten lévo karakter segítségével,
a pályák végén lévo fo szörnyek likvidálásával
(cél: Hell szintre juttatás)
lama = tudatlan kezdo, ill. ügyetlen
luzer = vesztes, az amerikai játékosok
kedvenc szidalmazó szavát jelenti
xp = experience points, tapasztalati pont
duel = párbaj két játékos között,
megegyezés szerinti szabályokkal
Cool = (q1) csúcs, elismerést kifejezo szó
PKK = player killer killer az olyan játékos,
amely a PK-k megölését tuzte ki céljául.
gratz = a gratuláció rövidítése, általában
a szintlépéskor használjuk megdicsérve
a szintlépot
PK = player killer (arra szakosodott, hogy megsemmisítse a kiszemelt
áldozatát, ezért pk tárgyakkal vértezi fel
magát)
MF (karakter) = magic find (arra szakosodott, hogy minnél több
mágikus tárgyat találjon, ezért mf tárgyakkal
vértezti fel magát)
"Better Chance of Getting Magic Item"
Str (strength) =ero
Dex (dexterity) = ügyesség
Vitality = életero
Energy = energia
Attack (atr) rating= támadó érték
defense (def) rating =védekezo érték
Fogalmak:
Cuccolás: ha rengeteg tárgyad van és nem fér el már nálad, akkor indits e1 új karaktert. Majd szólj egy haverodnak, hogy találkozzatok egy privát játékban, dobd le a tárgyaid a földre vagy add a haverodnak, menj ki a gaméból, hozd be az üres karaktered és vedd fel a tárgyaid (ez legyen mondjuk a cuccos nevü karakter :)
Trade: kereskedés, ez lehet egy trade néven kreált pálya,
itt kereskedhettek egymással (pl. trade1, trade2, trade3...)
Továbbá trade channelek is léteznek, kereskedés
céljából.
Expen: (xp) tapasztalati pontszerzés, szörnyek leölése után kapod, csapatban még többet kapsz
Bloody run = Act5-ön a Bloody Foothills-en lévo xp szerzési lehetoség (legyen minnél több player)
Cow run = A titkos tehenes pályákon többször végig
futni
csapatban, minél rövidebb ido alatt, tehenek likvidálásával,
minél több tapasztalati pont szerzése céljából.
(Cow king megölése nélkül)
Mefirun = Mephistóhoz való lerohanás rövidítése, o a leggyorsabban elérheto szörnyfonök, többszöri likvidálása esetén, akár egy drága elit cucc is kipottyanhat belole
Általános:
Blizzard = a játék fejleszto-kiadó cég neve
Battle.net = a Blizzard játékszervere
Lod = lord of destruction (a küldetéslemez neve)
Socket = foglalat, a drágaköveket olyan tárgyakba (armor, helm, weapon) rakhatod be, amin foglalat található. Berakás után, már nem veheted ki többé.
Npc = Non playing character
(nem játszó karakter ök a városlakók)
Stuff = cucc
Item= tárgy
Legit item = csalásoktól mentes tárgy
Inidentified item= azonosítatlan tárgy
Identified item = azonosított tárgy
Dupe item = duplázott tárgy, a cuccok
illegális megduplázása, ami ellen a
Blizzárd minden tudását felhasználva küzd
Need = szükség, tárgykereskedés
során a keresett cuccot jelöli
Offer = ajánlat, tárgykereskedés
során az felajánlott cuccot jelöli
Trade = kereskedés, a tárgyak
csereberéjét jelenti a játékosok között
Köszönet: FanTom-nak a kiegészítésekért