Game
[ itt a jatekrol lesz szo, leirasok meg hasonlok ]

Karakterek
[ barbar; nekromata; paladin; druida; varazslono; bergyilkos; amazon; ]

Vilagok
[ act: 1 ; 2; 3; 4; 5 ]

Szintek
[ normal; nightmare; hell ]

Horadic Cube
[ a kockaval generalhato legjobb receptek ]

Download
[ modok; targygeneratorok; extrak; honositas, stb.]

All other


© by BadStyle | All rights reserved, 2003 !

 
 

D i a b l o I I


Diablo II-ben 5 új karakter közül választhatunk. Ezek az Amazon, a Barbár, a Nekromanta, a Paladin és a Varázslónõ. Egyet sem vettek át a Diablo karaktereibõl, bár a varázslónõ tulajdonképpen az elsõ részben is szerepelt, csak nem volt ilyen nõies :) Minden karakternek meglesznek a speciális, csak rá jellemzõ képességei, mind a harc, mind a varázslatok területén. Errõl a karaktereknél mindent megtaláltok. A Diablo II négy fejezetbõl áll. Ez négy különbözõ helyszínt (várost és hozzá tartozó terepet, labirintust stb) és fõellenséget takar. Minden városnak mások a külsõ jegyei, más népek élnek bennük és minden épület, barlang stb, az adott terület jellegzetes vonásait viseli magán. Azonban nem lehet csak úgy átlépni egyikrõl a másikra. Csak akkor juthatunk át a következõ szintre, ha az elõzõ pálya feladatait teljesítettük, és az ott uralkodó fõellenséggel végeztünk. Ezután egy karaván, hajó vagy egyéb eszköz fog a rendelkezésünkre állni, amivel a következõ városba utazhatunk.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ö s s z e f o g l a l ó
Diablo II fegyverrendszere sokkal összetettebb az elõzõ részéhez képest. Nemcsak a használható fegyverek száma növekedett meg jelentõsen, de a mûködésük és elkészítésük is változásokon esett keresztül. Az egyes fegyverfajtákra külön oldalon térünk ki, itt csak egy általános összefoglalót szeretnénk nyújtani.

T á v o l s á g é s c é l z á s
harcrendszer egyik legnagyobb változását a közelharcban használható fegyverek tulajdonságainak kibõvítése azzal, hogy mindegyik rendelkezik hatókörzettel. A Diabloban minden közelharci fegyver egyforma, egy téregységes hatótávolsággal rendelkezett. Jelentõs különbséget csak a sebzések és a sebességük jelentett. Nos, a második részben a lándzsák, alabárdok nagyobb csapástávolsággal rendelkeznek mint a kardok, a buzogányok, nem beszélve a tõrök és varázspálcák csökkentett hatótávolságáról.
A célzás rendszere is megváltozott; míg a Diabloban csupán az irányt tudtuk kijelölni csapásainknak, addig most lehetõségünk nyílik arra, hogy a távolabbra ható fegyverekkel (pl. lándzsa) nem a közvetlenül elõttünk álló ellenfelet üssük meg, hanem akár a mögötte állót. Így akár a kisebb szörnyeket pajzsként is használhatjuk a nagyobbak ellen. Hasonló a helyzet az íj és dárda esetén is, de...

E g y k e z e s é s k é t k e z e s f e g y v e r e k
agyon kevesen használtak kétkezes fegyvert az elõzõ részben, mivel a nagyobb sebzés nem kompenzálta azt a hátrányt, amit a pajzs kényszerû mellõzése és a kisebb fegyversebesség okozott. Kivételt talán csak a legerõsebb varázstárgyak képeztek. Nos, a Diablo II-ben már lépéseket tettek ennek a kiegyenlítésére, azonban még kiterjedt tesztelés szükségeltetik ahhoz, hogy megállapíthassák a legjobb arányt a sebzés, tartósság és sebesség tekintetében.

F e g y v e r e k m e g j e l e n í t é s e
Dibalo II-ben a tárgyak megjelenítése kidolgozottabb és változatosabb, mint az elõdjénél. Mind a páncéloknak, mind a fegyvereknek nagyon sok egyedi grafikája van. Így a karakter kinézete pontosan tükrözi a viselt tárgyakat. Mindenki emlékezhet, hogy az elsõ részben egy tõr pontosan úgy nézett ki a játékos kezében, mint pl. egy kétkezes kard. Nos, ennek vége.
A másik nagy fejlõdés a mágikus fegyverek megjelenítésében tapasztalható. Többé már nem azonos kinézetûek a nem-mágikus társaikkal, hanem bizonyos színeket kapnak, azonban ez még nem szükségszerûen mutatja meg, hogy milyen mágiával van ellátva kedvenc kis fegyverünk. A Diablo II korábbi teszt változataiban a mágikus fegyverek inkább rajzfilmszerû színeket kaptak, míg a mostani változatokban inkább a fémes színek dominálnak.
A mágikus fegyverek eltérõ megjelenítéséhez hasonlóan a nagyon ritka, ún. unique tárgyak és tárgycsoportok (item set) megjelenítése is jelentõsen különbözni fog a hagyományos tárgyakétól. Item set-ben, azaz összetartozó tárgyakban pompázó karakterekrõl még nem kerültek ki képek, de a Blizzard ígéreteinek alapján valami nagyon különlegesre számíthatunk. Így, ha valami nagyon különleges tárgyat viselünk, azt mindenki bizonyára irigykedve fogja szemlélni...
Mindezeken felül néhány karaktertulajdonság is meg fogja változtatni a fegyverek kinézetét, mint pl. az Enchant, ami a Varázslóno vörös pengéjén látható.

I n f o r m á c i ó k
képernyõn megjelenõ információ lényegesen széleskörûbb, mint az az elsõ részben volt. A fegyverek új tulajdonságokat kaptak, úgymint fegyverosztály (weapon class) és támadási sebesség (attack rate). A fegyverosztály információknak tulajdonképpen akkor van nagy jelentõsége, ha figyelembe vesszük az egyes karakterosztályok speciális tulajdonságait, mint pl. a barbár fegyvermesteri képességét. Valamint azt, hogy némely fegyver sebzése módosul a támadott szörnytõl függõen (pl. élõhalottak ellen).
A támadási sebesség azonban még a fegyverosztálynál is fontosabb, ugyanis ez fogja meghatározni, hogy egységnyi idõ alatt hányat fogunk csapni, azaz mekkora sebzést fogunk bevinni. Természetesen a kisebb és ezáltal kevesebbet sebzõ fegyverek a gyorsabbak, míg a lassabb, nehezebb fegyverek jelentõs sebzéseket képesek produkálni. Így érdemes nagy figyelmet fordítani arra, hogy kedvenc fegyverünk milyen sebességgel bír.

M ó d o s í t ó k
Diabloban a mágikus tárgyak voltak azok, amik után mindenki a legjobban vágyott. Információink ez ügyben, a részleteket tekintve még meglehetõsen korlátozottak, de annyit azért elmondhatunk, hogy a második rész még több féle mágikus tárgyat fog tartalmazni, mint elõdje. Sok esetben hasonló lesz a tárgyak neveinek elõtagja vagy utótagja, de számos újdonsággal is találkozni fogunk. Ilyen lesz pl. a poison lenght reduction, ami mérgek hatásának hosszát hivatott csökkenteni.
Természetesen egyes módosítók csak bizonyos fegyverosztálynál lesznek generálva, ahogy az már jól bevált az elsõ rész esetén is. Ami jó hír, hogy nem lesznek negatív módosítók, így nem kell attól tartanunk, hogy a nehezen megszerzett mágikus tárgyunk még annyit sem ér, mint mezei társa.
A módosítókhoz tartoznak a kiválóbb (superior) és a tökéletlen (cracked) változatok is, amik ugyan nem tartoznak mágikus módosítókhoz, de kb. 20%-kal változtatják a fegyver alapértékeit, értelemszerûen pozitív vagy negatív irányban. Pl. egy normál kard tartóssága 30, sebzése 2-6, akkor a superior változat kb. 35 tartóssággal és 2-7 sebzéssel, míg a tökéletlen változat 25 tartóssággal és 1-5 sebzéssel fog rendelkezni. Mindezek alapján látszik, hogy ha pl. egy superior változatú tárgy kap valamilyen mágikus módosítót (pl. +100% sebzést), akkor ugyanennek a kardnak a sebzése 4-14 lesz, míg a tökéletlen társáé csupán 2-10.
Az is valószínûsíthetõ, hogy a kétkezes fegyverek módosítói nagyobbak lesznek éppen a korábban említett kiegyenlítés miatt, mint ahogy ez volt a helyzet az elsõ részben is. Gondoljunk csak arra, hogy az egykezes fegyvereken csupán a Star volt elérhetõ, míg a kétkezesek esetében megtalálható volt a Zodiac is.

R i t k a é s E g y e d i f e g yv e r e k i l l . t á r g y c s o p o r t o k
Mindezekrõl külön oldalon találhattok információt, itt csupán egy kisebb összefoglalást prezentálunk:

nique: Olyan ritka tárgyak, melyek elõredefiniált tulajdonságokkal rendelkeznek, valamint több módosító található rajtuk, mint egy szokványos mágikus tárgyon. Használatuk esetén a karakter megjelenése megváltozik, így külsõre azonosíthatók lesznek. Természetesen köztük is vannak gyengébb, illetve erõsebb fegyverek. A legjobbak csupán magasabb, nehezebb szinteken találhatóak meg.

árgycsoportok: Az unique tárgyakhoz hasonlítanak annyiban, hogy mindegyikük rendelkezik saját névvel és rögzített tulajdonságokkal. Minden tárgy az egyes csoportokban azonnal azonosítható és rögtön azt is megtudhatjuk, hogy még melyek azok a tárgyak, amelyek ebbe a csoportba tartoznak. Értékük igazán akkor növekszik meg jelentõsen, amikor az összest birtokoljuk egy csoporton belül, ugyanis ilyenkor a hatásuk lényegesen megnõ. Ezek mibenlétérõl még nincs információ közzétéve a Blizzard részérõl. Mindenesetre a teljes csoport viselése azonnal észrevehetõ, mivel a karakter speciális külsõt kap.

itkaságok: A ritka tárgyak egy új fajtát képviselnek. Hasonlóan a unique tárgyakhoz, ezek is több módosítót kapnak, mint a szokásos mágikus tárgyak, de ezek a módosítók véletlenszerûen lesznek generálva. Neveik félig-meddig lesznek csak randomok. Valószínûleg a legjobb tárgyak ebbõl a csoportból fognak kikerülni, de ritkábbak lesznek, mint pl. egy obsidian ring of zodiac az elsõ részben.

F e g y v e r e k g e n e r á l á s a
Diablohoz hasonlóan történik a fegyverek és tárgyak generálása itt is. Pl. a páncélok AC-je egy bizonyos skálán változott, volt teljes vértezet 65-ös és 70-es AC-val is. Ugyanez található meg a második részben is, de most kiterjesztették ezt a változatosságot a fegyverek és páncélok tartósságára is. Bár ez a tartóssági tartomány valószínûleg nem lesz nagy.

D r á g a k ö v e k
drágakövek egy új típusú tárgyat jelentenek a Diablo II-ben, melyeket csak a foglalattal (socket) ellátott tárgyak esetében használhatunk. A drágakövek címû oldalon teljes információ található szerepükrõl, itt csak a fegyverekkel kapcsolatos információkat közöljük. A foglalattal ellátott tárgyak sohasem mágikusak és csak a drágakõ behelyezése után kapnak speciális tulajdonságokat. Minden fegyver, a tõrtõl elindulva az íjakig rendelkezhet ilyen foglalattal, melyek száma egytõl háromig változhat. Általánosan azt mondhatjuk el, hogy a drágakövet behelyezve valamilyen formájú sebzést ad a fegyvernek, pl. tûz sebzés, méregsebzést, stb. A drágakövek erõsségének öt szintje van. Minél erõsebb a drágakõ, annál nagyobb a sebzésmódosítója. A drágaköveket csak speciális helyeken lehet cserélni, illetve beépíteni.
Természetesen a pajzsokat is lehet drágakõvel ellátni, melyek általában védettséget adnak elementális formájú támadásokkal szemben. Pl. a gyémánt a villám elleni védettséget növeli.

E l a d á s é s j a v í t á s
z egyik legnagyobb bevételi forrásunk a Diabloban a különbözõ talált fegyverek, páncélok eladása volt. Ez a továbbiakban is megmarad. Az eladási ár természetesen nagymértékben függ a tárgyon lévõ módosítóktól. Ezenkívül a ritkaságok értéke valószínûleg a csillagos eget fogja súrolni attól függetlenül, hogy fegyver vagy páncél az adott tárgy. Ez utóbbit azért kell kiemelni, mert a Diabloban a páncélok ára lényegesen nagyobb volt.
Ha valamelyik tárgy tartóssági értéke nullára csökken, akkor a tárgy képe vörös színûre vált és nem használható egészen a megjavításáig, melyet általában a városokban végeztethetünk el a megfelelõ szakemberrel. Ez egy jelentõs újítás az elsõ részhez képest, mivel ott búcsút mondhattunk örökre fegyverünknek, páncélunknak, ha tönkrementek. Az eladás, vétel és javíttatás egyszerûbbé vált az új NPC felülettel, melynél egyszerre láthatjuk a tárgyainkat a jobb oldalon és az NPC-ket (aki veszi, javítja tárgyainkat) a bal oldalon. Az összes tárgy látható és minden információ megjelenik róluk, köztük az aktuális ár is. A bal klikk segítségével úgy adhatunk/vehetünk tárgyakat, hogy a program megerõsítést kér részünkrõl, míg a jobb klikk segítségével ez a lépés kimarad.

z árszabás hasonló, mint az elsõ részben. A tárgyaknak van egy alapértékük típusoktól függõen és ehhez jön még hozzá a különbözõ módosítók okozta árváltozás. Az unique tárgyak és a tárgycsoportok esetében az ár természetesen jóval nagyobb, de minden esetben azonos, tehát ezek árát a program kódja már eleve tartalmazza. A ritkaságok ára szintén a többszöröse egy normális tárgyénak, azonban a véletlen generálásukból adódóan az áruk is a tulajdonságokkal együtt változik.

kereskedõk a tárgyakat, köztük a fegyvereket is az új áruk negyedéért veszik, ami elég kevés de ezt már megszokhattuk az elsõ részben is. Egy városban általában két-három kereskedõ is van, de az árak ugyanazok, így nincs értelme keresni a legolcsóbb helyet. A javíttatás kezdetben még kicsit drágának tûnt, de az utóbbi tesztekben már optimalizálva lett ezek díjszabása is.

H a z á r d j á t é k
émely kereskedõ felajánlja a hazárdírozást a boltjában. Ez abból áll, hogy teljesen azonosítatlan mágikus tárgyakat árul. Természetesen a szokásos ár többszöröséért. Viszont NAGY szerencse esetén akár ritka tárgyakat vagy tárgycsoport tagját is megkaphatjuk. Vagy pedig egy teljesen sima, hétköznapi varázscuccot... Ennek ellenére, ha sok pénzünk van, akkor elég nagy kísértést jelent a dolog.


Kezelofelület

A játék kezelofelülete (kis gyakorlással) egyszeru, nem hiszem hogy problémát okozhat.

Bal alsó sarok life gömb, életero.
Jobb alsó sarok: mana gömb, magikus energia
(mágikus varázslatokhoz x számú enegia kell)

Mini panel részei: karakterlap (character), Inv. (leltár), képzettségfa (skill tree), térkép (automap), üzenetek (message log), küldetések (quest log) stb.

Erönléti csík: lent középen található, futás közben fáradsz, ekkor csökken. (stamina)

Your Private Stash = a saját ládikód
(a belerakott cuccaid, nem tunnek el, ha kilépsz a játékból)

Harcolni, mozogni az egérrel lehet.

Öv: fontos hogy az övben, gyógy és mana italt tárolhatsz (life-mana potion), ezeket az 1-2-3-4-es gombokkal ihatod meg.

Képzettségfa: ha a tapsztalati pontjaid száma eléri a "next levelt" akkor kapsz 1 skill és 5 stats pontot, amit belátásod szerint oszthatsz el, vagy tartalékolhatod a jobb skill-ekre.

A karakterlap:

Strength = ero
Dexterity = ügyesség
Vitality =életero
Energy = energia
Level: karakter szintje
Attack (atr) rating = támadó érték
D defense (def) Rating = védekezo érték
Fire resistance = tuz elleni védetség
Cold res = fagy
Lighting res = villám
Poison res = méreg

Trade felülete:

Válaszd a Trade/repair-t adott npc-nél.
Act1-Act5-ig különböznek a kereskedok, de a a felület ugyanaz. A megvételre szánt tárgy felé mész az egérrel, megjelenik az ára, ha el akarod adni, akkor meg a megvételéért adott pénzt mutatja meg.
Buy = vesz
Sell = elad


A nagy értelmezo szótárban a játékban elöforduló szavak, szlogenek, kifejezések jelentését - értelmezését írom lemint pl. hi = köszönés (Szia)

Szövegek a numerikus billentyuzeten

0 = Help (segítség!)
1 = Come on (gyere!)
2 = Yours (neked - számodra)
3 = Thanks (köszi)
4 = Sorry (bocs, sajnálom)
5 = Bye (búcsúzás)
6 = Time to die (itt az ido a halálra..)


Neten használatos szavak:

Hi = Szia
Bye = viszlát
Cu = viszlát
Thx = kössz (thanks)
Sorry = bocsánat
Brb = visszatérek
(be right back, általában cuccolásnál használjuk)
Re = köszönés
(ha már találkoztál bajtársaddal min. egyszer)
Np = ha megköszönsz valamit (nincs mit)
Pill = pillanat, (egy pillanat múlva itt vagyok)
k = OK (rendben)

Andy = Andariel (Act 1 utolsó "Boss", fonök)
clvl = Character Level
cs =Chaos Sanctuary (Diablo's liar in act 4)
cube = Horadric Cube
fps = frames per second, a másodpercenként
megjelenített képek számát jelenti
host = gazda, több játékos esetén azt hívják így,
akinek a gépe a szerver
quest = küldetés, rövidítve (q)
mdr = magic damage reduction
wp = waypoint
tp = town portal
lvl = level-up, szintlépés
Rulez = király, baró
PvP = player vs player
Soj = Stone of Jordan
(értékes +1 skillt adó unique ring és fizeto eszköz)


kaszt: karakterosztály, a 7 típus egyike
kaszt-függo = csak a kasztra jellemzo egyedi tulajdonság
Ias =Increased attack speed, a támadási sebesség megnövelését jelzi, a feltüntetett százalékos értékben
lag =adatkiesés, ha kis idore megszakad a kapcsolat a szerverrel, és késnek a játékhoz szükséges adatok
maphack: egy ismert program, aminek segítségével
láthatóvá válik az egész térkép a játékban
dual leech = mana és life lopó (szívó) cucc egyben
faster hit recovery = gyorsabb magához térés
boost = karakter húzását jelent, gyors elore haladást tesz lehetové egy magas szinten lévo karakter segítségével, a pályák végén lévo fo szörnyek likvidálásával
(cél: Hell szintre juttatás)

lama = tudatlan kezdo, ill. ügyetlen
luzer = vesztes, az amerikai játékosok
kedvenc szidalmazó szavát jelenti
xp = experience points, tapasztalati pont
duel = párbaj két játékos között,
megegyezés szerinti szabályokkal
Cool = (q1) csúcs, elismerést kifejezo szó
PKK = player killer killer az olyan játékos,
amely a PK-k megölését tuzte ki céljául.
gratz = a gratuláció rövidítése, általában
a szintlépéskor használjuk megdicsérve
a szintlépot


PK = player killer (arra szakosodott, hogy megsemmisítse a kiszemelt áldozatát, ezért pk tárgyakkal vértezi fel magát)

MF (karakter) = magic find (arra szakosodott, hogy minnél több mágikus tárgyat találjon, ezért mf tárgyakkal vértezti fel magát)
"Better Chance of Getting Magic Item"


Str (strength) =ero
Dex (dexterity) = ügyesség
Vitality = életero
Energy = energia
Attack (atr) rating= támadó érték
defense (def) rating =védekezo érték


Fogalmak:

Cuccolás: ha rengeteg tárgyad van és nem fér el már nálad, akkor indits e1 új karaktert. Majd szólj egy haverodnak, hogy találkozzatok egy privát játékban, dobd le a tárgyaid a földre vagy add a haverodnak, menj ki a gaméból, hozd be az üres karaktered és vedd fel a tárgyaid (ez legyen mondjuk a cuccos nevü karakter :)

Trade: kereskedés, ez lehet egy trade néven kreált pálya, itt kereskedhettek egymással (pl. trade1, trade2, trade3...)
Továbbá trade channelek is léteznek, kereskedés céljából.

Expen: (xp) tapasztalati pontszerzés, szörnyek leölése után kapod, csapatban még többet kapsz

Bloody run = Act5-ön a Bloody Foothills-en lévo xp szerzési lehetoség (legyen minnél több player)

Cow run = A titkos tehenes pályákon többször végig futni
csapatban, minél rövidebb ido alatt, tehenek likvidálásával, minél több tapasztalati pont szerzése céljából.
(Cow king megölése nélkül)

Mefirun = Mephistóhoz való lerohanás rövidítése, o a leggyorsabban elérheto szörnyfonök, többszöri likvidálása esetén, akár egy drága elit cucc is kipottyanhat belole


Általános:

Blizzard = a játék fejleszto-kiadó cég neve
Battle.net = a Blizzard játékszervere
Lod = lord of destruction (a küldetéslemez neve)

Socket = foglalat, a drágaköveket olyan tárgyakba (armor, helm, weapon) rakhatod be, amin foglalat található. Berakás után, már nem veheted ki többé.

Npc = Non playing character
(nem játszó karakter ök a városlakók)

Stuff = cucc
Item= tárgy
Legit item = csalásoktól mentes tárgy
Inidentified item= azonosítatlan tárgy
Identified item = azonosított tárgy
Dupe item = duplázott tárgy, a cuccok
illegális megduplázása, ami ellen a
Blizzárd minden tudását felhasználva küzd

Need = szükség, tárgykereskedés
során a keresett cuccot jelöli
Offer = ajánlat, tárgykereskedés
során az felajánlott cuccot jelöli
Trade = kereskedés, a tárgyak
csereberéjét jelenti a játékosok között


Köszönet: FanTom-nak a kiegészítésekért